سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان رضوی مجری طرح کشت قراردادی کلزا شد

مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در کنار سایر استان‌های شرقی کشور مجری طرح بیمه فراگیر و کشت قراردادی کلزا در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمودرضا فرزانه مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: این طرح شامل همه کلزاکارانی که قرارداد کشت با شرکت کشاورزی رضوی منعقد می‌کنند خواهد شد.

او افزود: استفاده از سهم دو برابری دولت، برخورداری از تخفیف ۱۵ درصدی و پرداخت واقعی مبالغ غرامت از جمله ویژگی‌های این طرح است که از طریق شرکت کشاورزی رضوی و با حمایت وزارت جهاد کشاورزی محقق می‌شود.

مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: امسال هشت هزار هکتار مزرعه در خراسان رضوی زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است که هزار و ۵۰۰ هکتار از این سطح معادل ۲۰ درصد از سطح زیرکشت کلزا مربوط به مشهد است.

فرزانه بیان کرد: طرح بیمه فراگیر و کشت قراردادی کلزا دارای حداکثر حمایت از لحاظ سطح پوشش بیمه‌ای "معادل۸۰ درصد ارزش تولید" و حداکثر حمایت دولت است و بالاترین میزان حمایت در طرح‌های محصولات زراعی را به خود اختصاص داده که برای نخستین بار در کشور ابلاغ شده است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: در این طرح نوین بیمه‌ای که توسط پژوهشگران بخش فنی ستاد بیمه کشاورزی کشور محاسبه و ارائه شده است، گزینه‌های متعدد و متنوع، متناسب با شرایط تولید در جداول تعرفه‌ای به سراسر کشور برای اجرا ابلاغ شده است.

مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی خراسان رضوی  تاکید کرد: محدوده حق بیمه پرداختی بیمه‌گذار در کمترین حالت در جدول برابر با ۵۶۰ هزار ریال و در صورت رخداد خسارت حداکثر غرامت ۱۸۶ میلیون ریال در هکتار محاسبه و به بیمه گذاران زیان دیده پرداخت می‌شود.

فرزانه اظهار کرد: در طرح بیمه فراگیر و کشت قراردادی کلزا طیف وسیعی از خسارات، مشمول پرداخت غرامت می‌شود که از آن جمله می‌توان به خسارات ناشی از سرما و یخبندان، سیل، زلزله و خشکسالی در بیمه نامه اصلی و حمله پرندگان، باران سیل آسا، توفان و تگرگ در بیمه نامه الحاقی اشاره کرد.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

انتهای پیام// ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.