سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقف یکی از خلاقانه‌ترین آزمایش‌های مربوط به واکسن کرونا از سوی دولت آمریکا

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد ادامه آزمایش‌های مربوط به واکسن کووید ۱۹ از سوی یکی از غول‌های داروسازی این کشور را متوقف کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت بیش از ۹ ماه از همه گیری ویروس کرونا در جهان، هنوز هیچ روش موثری برای مقابله با آن یافت نشده است. دولت‌ها با همکاری غول‌های داروسازی جهان در حال توسعه واکسن کرونا هستند و امیدوارند بتوانند تا چند ماه آینده نسخه ابتدایی این واکسن را به بازار عرضه کنند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است هم اینک ۱۹۱ واکسن در کشور‌های مختلف در حال توسعه است. از این میان، نزدیک به ۴۰ واکسن در مرحله آزمایش انسانی و ۱۰ واکسن در مرحله پایانی قرار دارند. غول‌های داروسازی جهان ابراز امیدواری کرده اند بتوانند نسخه اولیه واکسن کرونا را اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کنند. با این حال، یافتن واکسن برای کووید ۱۹ به آسانی آنچه تصور می‌شود قابل حصول نیست.

بر این اساس، سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان بالاترین مرجع تایید هر دارو یا واکسن جدید به تازگی از انجام ادامه آزمایش‌های خلاقانه مربوط به واکسن کرونا از سوی یکی از غول‌های داروسازی این کشور جلوگیری به عمل آورد.

شرکت داروسازی "اینوویو فارمیسوتیکل" واقع در ایالت پنسیلوانیای آمریکا اعلام کرد در حال آغاز مرحله دوم و سوم آزمایش‌های مربوط به واکسن کرونا بود، اما سازمان غذا و دارو به دلیل ابراز نگرانی از اجرای این آزمایش‌ها از انجام آن جلوگیری به عمل آورد.

سازمان غذا و داروی آمریکا این شرکت را مورد بازخواست قرار داده و خواستار دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه اجرای آزمایش‌ها شده است. این شرکت داروسازی از روش شوک الکتریکی برای باز کردن پوست و تزریق دارو به بدن بیماران بهره گرفته است. متخصصان این شرکت می‌گویند این روش در راستای اثرگذاری بیشتر واکسن در بدن افراد انجام می‌گیرد. با این حال، سازمان غذا و دارو به دلیل نوآوری و تازگی این روش، خواستار شفافیت و دریافت اطلاعات کافی درباره موضوع شده است.

شرکت اینوویو فارمیسوتیکل در سال ۲۰۱۶ نیز از همین روش برای توسعه یک واکسن مربوط به سرطان استفاده کرده بود. این شرکت در یک روش خلاقانه در واکسنی که برای کرونا تولید کرده از DNA کووید ۱۹ برای ایجاد پاسخ ایمنی در بدن بیماران بهره برده است. تاکنون هیچ واکسنی بر پایه DNA برای هیچ بیماری تولید نشده است و این برای نخستین بار در جهان است که یک شرکت داروسازی از این روش برای ایجاد پاسخ ایمنی و مصونیت در افراد در مقابل بیماری استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید


با این حال، سازمان غذا و داروی آمریکا به دلیل حساسیت‌های زیاد و استاندارد‌های بالایی که برای تولید هر واکسن و داروی جدید اعمال می‌کند، ادامه انجام آزمایش‌های این واکسن را به پاسخ این شرکت به ابهامات در این زمینه منوط کرده است.

دانشمندان و متخصصان این شرکت داروسازی قرار است در ماه اکتبر (ماه آینده میلادی) به ابهامات در این زمینه پاسخ دهند. سازمان غذا و دارو نیز قرار است پس از ۳۰ روز درباره ادامه آزمایش مرحله دوم و سوم واکسن کرونا از سوی این شرکت تصمیم گیری کند.

آمریکا یکی از بدترین آمار‌های جهانی را در زمینه شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا دارد. تاکنون ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا و از این میان ۲۰۵ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

دولت آمریکا امیدوار است با همکاری غول‌های داروسازی این کشور بتواند تا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی به واکسنی موثر برای مقابله با ویروس کرونا دست یابد. علی رغم ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ارائه واکسن کرونا به بازار تا چند هفته دیگر، مقامات بهداشتی این کشور خود را برای واکسیناسیون عمومی در ماه ژانویه آماده کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.