سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۱۶ هزارتن پسته در سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: برداشت محصول پسته از ۴۳ هزار هکتار باغ‌های سیرجان آغاز و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمود آبادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه محصول پسته اولین و مهمترین محصول کشاورزی در شهرستان سیرجان می باشد که ۷۰ در صد سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است، گفت: تولید این محصول در ۴۳ هزار هکتار مزارع و باغ‌ها نقش مهمی در رونق اقتصادی شهرستان دارد.

او افزود:کار برداشت پسته از ۴۳ هزار هکتار باغ های پسته شهرستان آغاز  و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.

محمود آبادی بیان داشت: کشاورزان سیرجانی امسال بیش از ۱۶ هزارتن پسته تولید خواهند کرد و فصل برداشت محصول هم موجب رونق اشتغال شده است و طی مدت برداشت ۳۸۰ هزار نفر روز کارگر مشغول به کار شده اند.

او ارقام پسته تولیدی را اکبری، احمدآقایی، فندقی و کله‌قوچی عنوان کرد و گفت: امسال با مراقبت و مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی محصول با کیفیت بهتری به بازار عرضه می‌شود و محصول پسته هم به دلیل قیمت مناسب و ارزش افزوده ، صرفه اقتصادی خوبی برای کشاورزان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان به محدودیت‌های آبی منطقه در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد کشاورزان پسته کار برای تجهیز باغ‌های خود به سیستم آبیاری نوین و قطره‌ای اقدام کنند تا بتوانند در آینده نیز برداشت خوبی داشته باشند ، تاکنون فقط ۱۴ هزار هکتار باغ به این سیستم آبیاری تجهیز شده اند ،در حال حاضر فرصت خوبی برای استفاده از تسهیلات بلاعوض و امکانات برای اجرای سیستم آبیاری طرح آبیاری قطره‌ای در باغ‌های پسته فراهم شده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.