سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم سیر افزایشی مبتلایان کرونا در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تداوم سیر افزایشی مبتلایان کرونا در استان گفت : کشور هم اکنون گرفتار موج سوم کرونا شده و این شرایط می‌طلبد که مردم واقعا هوشیار بوده و مراقب باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ادامه سیر صعودی مبتلایان کرونا در استان گفت : کشور و به تبع استان کرمانشاه درگیر موج سوم کرونا شده و تعداد مبتلایان کرونا همچنان سیرصعودی دارد.

او گفت : در حال حاضر تعداد بستری‌های استان نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۰۰ نفر افزایش یافته و تا دیروز به بیش از ۴۶۰ نفر رسیده است.

مرادی افزود: هم اکنون روزانه بطور میانگین ۹۰ مبتلای جدید در مراکز درمانی استان بستری شده و روزانه حدود ۶۵ تا ۷۰ بیمار ترخیص می‌شوند و با این احتساب روزانه حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر به آمار بستری‌های کرونا در استان اضافه می‌شود.

او در تشریح سیر فوتی‌های کرونا در استان افزود: فعلا تغییر محسوسی در تعداد فوتی‌ها نداریم، چرا که این آمار معمولا دو تا سه هفته بعد از اوج گرفتن کرونا خود را نشان می‌دهد و دو هفته دیگر باید منتظر عواقب افزایش بستری‌ها باشیم.

او با بیان اینکه موج سوم کرونا بطور معمول همانند موج‌های دیگر حدود دو تا سه هفته به طول می‌انجامد، ادامه داد: اگر مردم همکاری کرده و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشند می‌توانیم با هزینه‌های حداقلی این موج را پشت سربگذاریم.

او با بیان اینکه موج‌های بعدی کرونا در پاییز و زمستان در راهند، افزود: زمان موج‌ها و شدت آن‌ها همگی بستگی به رفتار بهداشتی مردم دارد و هرچقدر که مردم رعایت دستورالعمل ها را داشته و از ماسک استفاده کنند، قطعا شرایط بهتری خواهیم داشت، در غیراینصورت باید هزینه‌های سنگینی پرداخت کنیم.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.