سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا به دنبال تشدید فشار بر چین از طریق کره جنوبی

نماینده ویژه کنترل تسلیحاتی آمریکا به منظور مقابله با برنامه موشکی چین، با مقامات کره جنوبی دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، آمریکا با هدف تشدید فشار بر دولت چین، نماینده ویژه کنترل تسلیحاتی خود را راهی سئول کرد.

نماینده کنترل تسلیحاتی دولت آمریکا در دیدار با هام سانگ ووک، معاون وزیر خارجه کره جنوبی ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل دو جانبه، بر لزوم تقابل موشکی با پکن تاکید کرد. در این دیدار مسائل مرتبط با کنترل تسلیحاتی و عدم اشاعه تسلیحات اتمی مورد بحث نمایندگان دو طرف قرار گرفت.

وزارت خارجه کره جنوبی اهداف مارشال بیلینگزلی از سفر به سئول را اعمال فشار بر دولت کره جنوبی برای استقرار موشک‌های کوتاه برد و میان برد آمریکا با هدف تقابل با افزایش توان نظامی چین اعلام کرد. نماینده آمریکا پیشتر اعلام کرده بود دولت واشنگتن تمایل دارد در راستای مقابله با تهدیدات موشکی همسایگان به کره جنوبی کمک کند، اما تصمیم نهایی به دولت سئول مربوط می‌شود.

بیلینگزلی با انتقاد از برنامه موشکی چین گفت پکن در سال‌های گذشته آزادانه انواع موشک‌های کروز و بالستیک کوتاه برد و میان برد را تولید کرده است. این مقام ارشد دولت آمریکا اظهار کرد که واشنگتن قصد دارد با شرکاء و متحدانش در آسیا درباره «تهدید» مستقیم چین که باعث تقویت قابلیت‌های هسته‌ای آن می‌شود، مذاکره کند و قابلیت دفاعی این کشور‌ها در برابر چنین تهدیداتی باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

واشنگتن به عنوان ناقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد، اخیرا اعلام کرد در حال بررسی امکان استقرار موشک‌های میانبرد در آسیاست.

اوایل سال میلادی گذشته آمریکا اعلام کرد این کشور تعهدات خود تحت پیمان موشکی ۱۹۸۷ را به مدت شش ماه به حالت تعلیق درمی‌آورد. در دوم فوریه همان سال نیز رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو در واکنش به اقدام واشنگتن تعهدات خود تحت این پیمان را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.