سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاخت و تاز بی امان موج سوم کرونا در خراسان شمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش آمار ابتلا، موارد بستری و فوتی در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سید احمد هاشمی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا ویروس در استان گفت:با افزایش ابتلا به کرونا افزایش موارد بستری و فوتی را نیز شاهد خواهیم بود.

هاشمی افزود:در ۷ ماهه اخیر موارد فوتی ناشی از این بیماری به بیش از ۵۰۰ مورد رسید.

او بابیان اینکه موج سوم این بیماری آغاز شده است، عنوان کرد:در بجنورد و مانه وسملقان موارد ابتلا کمتر و در شیروان، گرمه و اسفراین ابتلا به اوج خود رسیده است.


بیشتر بخوانید


رییس علوم پزشکی خراسان شمالی افزود:بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد، هر جایی که تراکم جمعیت و میزان رفت و آمد افزایش یافته است موارد ابتلا نیز سیر صعودی دارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه این بیماری کشنده و نیازمند توجه بیشتر مردم است، عنوان کرد:۷۵ درصد موارد ابتلایی بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستند، البته گروه‌های سنی پایین‌تر که بیماری زمینه‌ای ندارند نیز درگیر این بیماری شده اند.

او دلیل عمده  افزایش ابتلا به ویروس کرونا را از بین رفتن حساسیت عموم مردم دانست، و گفت:متاسفانه میزان استفاده از ماسک در استان به کمتراز ۵۰ درصد کاهش یافته است و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز کمتر مورد توجه قرار میگیرد.

هاشمی با بیان اینکه در ناوگان حمل و نقل عمومی کمتراز ۲۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، اظهار کرد:بیش از ۷۰ درصد نمونه گیری‌های انجام شده در ناوگان حمل و نقل عمومی مثبت بوده است که نشان دهنده عدم رعایت نکات بهداشتی در این حوزه است.

هاشمی، باشگاه‌های ورزشی و نانوایی‌ها و بانک‌ها را محل بعدی تجمعات و افزایش ابتلا به کرونا دانست و افزود:عدم استفاده از ماسک و همچنین رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از دلایل اصلی ابتلا در مکان‌ها محسوب می‌شود.

رییس علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام اینکه جهت جلوگیری از محدودیت‌ها اجتماعی باید محدودیت‌های فردی رعایت شود، افزود:استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی الزامی است، تهویه محل‌هایی از جمله باشگاه‌ها، بانک‌ها و نانوایی‌ها باید کنترل شود، پرهیز از تجمعات و اجتماعات خانوادگی، شستشو و ضدعفونی دست‌ها نیز همانند گذشته جدی گرفته شود تا بتوان این روند افزایشی را کنترل کرد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.