سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو واحد صنعتی در سنندج افتتاح شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس دو واحد صنعتی شامل تولید سیم و کابل و تولید کپسول آتش نشانی در سنندج افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سیدصادق حسینی امروز (۷ مهر ماه) در افتتاح دو واحد صنعتی با اشاره به ضرورت سال جهش تولید گفت: با توجه به جنگ اقتصادی و شرایط سخت تحریم ضرورت دارد که کارگاه‌های تولیدی فعالیت خود را بیش از گذشته انجام دهند و افراد بیشتری را در راستای تولید و صادرات به کار بگیرند.

او افزود: واحد‌های تولیدی که زمینه اشتغالزایی به وجود می‌آورند می‌توانند نیاز‌های کشور را برآورد کنند و در زمینه صادرات به کشور‌های دیگر اقدامات لازم را انجام دهند.

محمد دره وزمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، با اشاره به افتتاح دو واحد صنعتی در سنندج، اظهار کرد: با تلاش و کوشش در راه تولید برای ایجاد اشتغال گام بر می‌داریم که بتوانیم در این شرایط سخت اقتصادی وظیفه خود در راستای اشتغال جوانان را ادا کنیم.

او افزود: واحد صنعتی سیم و کابل یکی از بهترین واحد‌های موجود در استان کردستان با پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین تکنولوژی روز در کشور است که  برای ۳۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، بیان کرد: واحد تولید کپسول آتش نشانی با حداقل امکانات و سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیون تومان در یک محل اجاره‌ای ۵۰ متری برای ۲۴ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

دره وزمی ذکر کرد: در راستای کمک به واحد تولیدی کپسول آتش نشانی، زمین به شهرک صنعتی معرفی شده است. 

او عنوان کرد: هر واحد تولیدی که پروانه بهره برداری داشته باشد به شرکت شهرک‌های صنعتی برای دریافت زمین معرفی می‌شود  و در این راستا اولویت با واحد‌های تولیدی فعال بوده که ایجاد اشتغال می‌کنند.

وریا زاهدی، مدیر عامل شرکت ماد نوا کابل گفت: شرکت ماد نوا کابل از سال ۸۹ تاسیس و عملیات ساختمانی و تامین زیر ساخت‌هایش در سال ۹۵ به اتمام رسید و در سال ۹۶ تولید آزمایشی خود را با اخذ استاندارد‌های ملی آغاز کرده است.

او افزود: این شرکت در سال ۹۷ به تولید انبوه رسید و با ۶ نفر پرسنل ۲۰ تن تولید داشته ایم و در سال ۹۸ با توجه به اجرای طرح توسعه تولیدمان به ۳۰۰ تن رسید.

بیشتر بخوانید

مدیرعامل شرکت ماد نوا کابل، با اشاره به اینکه با افتتاح این واحد زمینه اشتغال ۳۵ نفر فراهم شده است، ذکر کرد: همچنین در سال ۹۹ تاکنون هزار تن تولید کرده ایم.

زاهدی عنوان کرد: پروژه تولیدی شرکت ماد نوا کابل در فاز توسعه و ریخته گری تولید کنندگان با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

صالح زندی، مدیر واحد تولید کپسول آتش نشانی نیز گفت: این واحد تولیدی برای نخستین بار در غرب کشور اقدام به تولید کپسول آتش نشانی کرده است.

او نبود مکان بزرگ را یکی از مشکلات این واحد تولیدی عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون هیچ نوع تسهیلاتی برای تولید کپسول آتش نشانی دریافت نکرده ایم.

محمد رسول شیخی زاده، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان نیز گفت: کارگاه‌های تولیدی در سطح استان کردستان با اشتغال مددجویان به ازای بکارگیری هر نفر، ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان ذکر کرد: ۹ نفر از ۳۵ نفر کارکنان واحد تولید سیم و کابل از افراد مددجو هستند که بیمه این افراد به مدت دو سال توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

به گفته شیخی زاده در مناطق محروم تسهیلات بیشتری به کارگاه‌های تولیدی داده شده که برای مددجویان اشتغال ایجاد می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.