سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال سازمان ملل از توافق تبادل اسرا میان یمنی‌ها

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن استقبال از توافق تبادل اسرا بین دولت صنعاء و دولت مستعفی یمن، بر ضرورت پایان جنگ در این کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از استقبال دبیرکل از توافق امضا شده بین طرف‌های درگیر در یمن در خصوص آزادی فوری ۱۰۸۱ اسیر خبر داد.

او گفت: گوترش همه طرف‌ها را به انجام بررسی‌های نهایی و اجرای اقدامات لازم برای آزادی بقیه بازداشت‌شدگان تشویق می‌کند.

سخنگوی گوترش همچنین از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست تا با «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به منظور دستیابی به توافقی برای صدور بیانیه مشترک درباره برقراری آتش‌بس در سطح کشور، اتخاذ تدابیر اقتصادی و انسانی و ازسرگیری روند سیاسی جامع و فراگیر جهت پایان دادن به جنگ همکاری کنند.

گریفیتس روز یکشنبه (دیروز) در بیانیه‌ای مشترک با کمیته جهانی صلیب سرخ از توافق بین دولت مستعفی یمن و دولت نجات ملی برای مبادله ۱۰۸۱ اسیر خبر داد.

سخنگوی رسمی ائتلاف سعودی نیز ضمن استقبال از این توافق، گفت که در این توافق ۱۵ نظامی اسیر سعودی نیز مبادله می‌شوند.

این اولین باری نیست که دو طرف اقدام به تبادل اسرا می‌کنند، پیشتر نیز با واسطه‌گری برخی کشور‌های منطقه، عملیات تبادل اسرا انجام شده بود. برخی اسرای یمنی چندین سال است که در زندان‌های آل سعود زندانی هستند.

آل سعود ۵ سال پیش به همراه متحدانش اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرد. کشور‌های هم‌پیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف کنار کشیدند و امروز تنها امارات در این تجاوز با آل سعود همراهی می‌کند.

عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.