سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم ساخت داخل در اجرای طرح سیراف انرژی ۷۰ درصد است

مدیرعامل پتروشیمی سیراف انرژی گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد منابع تخصیص‌یافته از صندوق توسعه ملی برای احداث طرح سیراف انرژی به امضای قرارداد با شرکت‌های داخلی اختصاص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدطاهر آهنگری مدیرعامل پتروشیمی سیراف انرژی از ورود نخستین برج یکپارچه ساخت داخل به سایت این مجتمع خبر داد و بیان کرد: تاکنون بیش از ۷۰ درصد منابع تخصیص‌یافته از صندوق توسعه ملی برای احداث این طرح به امضای قرارداد با شرکت‌های داخلی اختصاص یافته است.

او ضمن تاکید بر حمایت از تولید ملی و وابستگی نداشتن به به منابع خارجی عنوان کرد: برج تقطیر T-۵۰۰۳ دارای ۴۰۰ تن وزن، ۷ متر قطر و ۷۰ متر ارتفاع است که در آینده‌ای نزدیک نصب این تجهیز فوق‌سنگین از سوی نیرو‌های توانمند ایرانی در ناحیه تقطیر بخش فرآیندی این پتروشیمی انجام خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی سیراف انرژی با تاکید بر تامین نیاز‌های اساسی شرکت از تولیدات داخلی افزود: تنها کلید رسیدن به توسعه اقتصادی، تقویت تولیدکنندگان داخلی با اصلاح قوانین و مقررات و هدایت منابع به سمت تولید است و باید در نهاد‌های قانونگذار و اجرایی به این مهم توجه شود.


بیشتر بخوانید

اجرای خط انتقال گاز به پتروشیمی های متانول کاوه و سیراف


آهنگری ادامه داد: تاکنون بیش از ۷۰ درصد منابع تخصیص‌یافته از صندوق توسعه ملی برای احداث این طرح به عقد قرارداد با شرکت‌های پرتوان داخلی اختصاص یافته است.

او گفت: ساخت واحد ASU این مجتمع نیز برای نخستین بار در کشور از سوی شرکت‌های داخلی انجام خواهد شد که این اقدام گامی بزرگ در تحقق عملی شعار جهش تولید و اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

برج تقطیر T-۵۰۰۳ از سوی شرکت فاتح صنعت کیمیا برای نخستین بار در کشور ساخته شده که حمل آن از خرداد امسال با رعایت همه نکات ایمنی به مقصد این پتروشیمی انجام گرفت.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.