سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید اطلاعات خود را از کشوی ادارات خارج کنیم

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سیستم زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) گفت: باید اطلاعات خود را از کشوی ادارات خارج کنیم و در محیط نرم افزاری قرار دهیم تا برای همه متقاضیان قابل دسترس باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی گفت: هر تصمیمی که ما می‌گیریم بر مبنای دایره آگاهی و اطلاعات است و اگر اطلاعات ما کامل‌تر باشد تصمیمات بهتری اتخاذ می‌کنیم.

او افزود: در برخی مواقع اطلاعات ما تک بعدی است؛ مثلا اداره آب می‌خواهد آب محله‌ای را تامین کند و ممکن است در مسیر لوله آب، کابل برق، لوله گاز و یا زیرساخت فاضلاب باشد؛ اگر اطلاعات همه این دستگاه‌‍‌ها در دسترس همدیگر باشد انجام هر کاری آسان تر و کم هزینه‌تر خواهد شد.

پورمحمدی گفت: SDI در واقع یک سیستم پشتیبان و یکپارچه سازی اطلاعات برای برنامه‌ریزی است.

او با بیان اینکه در دسترس بودن همزمان مجموعه‌ای از اطلاعات بسیار در زمان صرفه جویی ایجاد می‌کند، افزود: در حوزه برنامه‌ریزی اگر لایه‌های مختلف اطلاعات نباشد تصمیم گیری‌ها دچار آزمون و خطا‌های متعددی خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت SDI، GIS و سایر سامانه‌های اطلاعات مکانی گفت: ما مجبوریم اطلاعات خود را از کشوی ادارات خارج کنیم و در محیط نرم افزاری قرار دهیم تا برای همه متقاضیان قابل دسترس باشد.

او گفت: قبلا تهیه نقشه‌های مکانی چند ماه تا چندسال طول می‌کشید، ولی با راه‌اندازی SDI در هر لحظه امکان بروزآوری اطلاعات و ارائه نقشه‌های مکانی میسر خواهد شد؛ بنابراین اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی برای استان است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: فراهم آوری بستر نرم افزاری این سامانه مهم است، اما مهمتر از آن پر کردن و تکمیل اطلاعات دقیق و استاندارد در این مجموعه است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.