سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد؛

دورهمی‌های خانوادگی خطرناک‌ترین رفتار در روز‌های کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با افزایش شیوع ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری طی روز‌های اخیر، این استان در وضعیت قرمز شیوع قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با افزایش شیوع ابتلا به ویروس کرونا در استان طی روز‌های اخیر، این استان در وضعیت قرمز شیوع قرار گرفت.

او افزود: این وضعیت همزمان با ورود استان به موج سوم شیوع کرونا رخ داده است به شکلی که این استان بلافاصله از اوج موج دوم کرونا وارد موج سوم شده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان رشد فزاینده‌ای پیدا کرده است اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۳ بیمار سرپایی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند و ۱۱۸ بیمار بستری قطعی نیز در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۶ نفر از آن‌ها در شرایط وخیمی قرار دارند.

او از فوت سه بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با احتساب این سه مورد، فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۲۵۹ نفر رسید.

شیرانی، چرخش خانوادگی ویروس کرونا را مهمترین عامل افزایش شیوع این بیماری در استان اعلام کرد و افزود: دورهمی‌های خانوادگی خطرناک‌ترین رفتار در خصوص افزایش ابتلا به ویروس کرونا است و از هم‌استانی تقاضا می‌شود دست‌کم به مدت چهار هفته از برگزاری این دورهمی‌ها خودداری کنند.

او مهار رشد فزاینده شیوع کرونا در استان را نیازمند اعمال برخی محدودیت‌های اجتماعی دانست و اضافه کرد: در روز‌های آینده با تصمیم ستاد کرونا نسبت به این محدودیت‌ها تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.