سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه باید به جایگاه اول خود در منطقه غرب برسد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت برنامه‌های راهبردی برای توسعه استان تدوین کرده است، گفت: این برنامه‌ها علاوه برتوجه به اقتصاد مردم به منظور رساندن کرمانشاه به جایگاه اصلی خود یعنی مرکزیت منطقه غرب کشور طراحی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست با معاون، مدیران کل و کارشناسان حوزه اقتصادی استانداری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی به ویژه شهدای استان کرمانشاه اظهارداشت: در سه سال گذشته زمانی که به عنوان استاندار به کرمانشاه آمدم وضع این استان از لحاظ اقتصادی در شرایط خوبی نبود و سرانه درآمد مردم و دیگر موضوعات از شرایط بد اقتصادی حکایت می‌کرد.

او با بیان اینکه در طول این سه سال همواره تلاش کرده ام تا یک مطالبه گر خوبی برای مردم استان کرمانشاه باشم، بیان کرد: طی سال‌های گذشته ضعفی که در استان وجود داشت این بود که مشکلات و مسایل آن در مرکز به خوبی عنوان نمی‌شد و به نوعی فقر مطالبه گری وجود داشت، اما طی سه سال گذشته تلاش ویژه‌ای برای استفاده از فرصت‌ها و مطالبه گری این استان صورت گرفت و توانستیم که مسایل و مشکلات استان را به خوبی به مسوولین کشوری منتقل کنیم.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان، پیگیری و چانه زنی در ساختار بودجه ریزی کشور را فرصتی بسیار مناسب برای گرفتن اعتبارات عنوان کرد و بیان داشت: طی این چند سال علاوه بر اینکه به موضوع مطالبه گری برای استان توجه کردیم همچنین تلاش کردیم که با پیگیری، چانه زنی و جدیت به دنبال گرفتن سهم مناسب از اعتبارات ملی برای کرمانشاه باشیم و در این راستا خوشبختانه توفیقات خوبی هم نصیب استان شد.

مقام عالی دولت در کرمانشاه ادامه داد: باتوجه به شرایط موجود در سه سال گذشته بسیار تلاش کردم که به مسایل اقتصادی استان به عنوان یک اولویت اول بپردازم و همه مدیران و مسئولین را در این مسیر همراه و همگام سازم.

او با بیان اینکه توجه به مسائل اقتصادی برای ما بسیار مهم بود، گفت: طی این مدت تلاش کردیم همه نظر‌ها و پیگیری‌ها به مسایل اقتصادی و معشیتی استان معطوف شود و توسعه سرمایه گذاری‌ها و اقتصاد در اولویت‌های کاری قرار گیرد که خوشبختانه این کار‌ها صورت گرفت و توفقیات خوبی نیز برای استان ایجاد شد.

نماینده ارشد دولت در استان با اشاره به وقوع زلزله بزرگ در استان بیان کرد: متاسفانه یک زلزله بسیار بزرگ در استان رخ داد که یک بحران ملی بود و باوجود اینکه این زلزله بسیار بزرگ بود، اما مدیریت آن با  نظر رییس جمهوری به استان واگذار شد در حالیکه در حوادث دیگر استان‌های کشور این وزرا بودند که مدیریت بحران را بر عهده می‌گرفتند.

استاندار کرمانشاه افزود: به دلیل اینکه عمق بحران را می‌شناختم تلاش کردم تا مردم احساس تنهایی نکنند و این موضوع را به نظر همه مسئولین کشوری رساندم و از طرف دیگر پیگیری‌های بسیار خوبی برای بسیج همه دولتمردان به منظور توجه ویژه به این بحران صورت گرفت و مطالبات مردم در زمان زلزله به خوبی به همه مسئولین کشوری منتقل شد.

بازوند با بیان اینکه یک بازار پنج هزار میلیارد تومانی در زمان زلزله برای بازسازی مناطق زلزله زده شکل گرفت، اظهار داشت: در مجموع قادر شدیم که به خوبی این بحران را مدیریت کنیم و از تهدیدات برای استان فرصت ساخته شود و اکنون سرپل ذهاب به یک شهر پویا و زنده تبدیل شده است.

او بیان  کرد: هم اکنون ۹۸ درصد کار بازسازی به اتمام رسیده و از طرف دیگر با توجه به وجود بیش از ۱۸ هزار کانکس در سطح شهر سرپل ذهاب مدیریت جمع آوری این کانکس‌ها به صورت ویژه‌ای دنبال شد و از اینکه می‌رفت که سرپل ذهاب به یک شهر کانکسی و حاشیه‌ای تبدیل شود، جلوگیری بعمل آمد.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ادامه داد: باوجود وقوع این زلزله بزرگ و توجهات به سمت بازسازی سرپل ذهاب از توجه به مسایلئ اقتصادی نیز غافل نشدیم و این بخش به عنوان اولویت مهم استان در دستور کار بود و تلاش ویژه‌ای برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان صورت گرفت و راهکار‌های بسیار موثری برای اشتغال تدوین شد.

استاندار کرمانشاه  بیان کرد: مرکز آمار ایران که میزان نرخ بیکاری و اشتغال کشور را منتشر می‌کند یک مرکز رسمی است که کارشناسان آن به هیچ جریان و گروهی وابسته نیستند و گزارش‌های آن منطبق بر آمار و اطلاعات دقیق است که خوشبختانه نرخ بیکاری استان طبق گزارش همین مرکز آمار طی ۲ سال گذشته حدود ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

او  با بیان اینکه توسعه و اشتغال با پیگیری، تلاش و جدیت ایجاد می‌شود، گفت: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که در حوزه اقتصادی استانداری، کار‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی در حال انجام است و کارشناسان حوزه اقتصادی که موتور محرکه اقتصاد استان می‌باشند به صورت پویا و فعال به دنبال گره گشایی از مسایل اقتصادی هستند.

بازوند با بیان اینکه اقتصاد یک مقوله درون زا است، ادامه داد: طی سه سال گذشته بسیاری از شاخص‌های استان از جمله نرخ مشارکت اقتصادی مردم با رشد همراه بوده و اتفاقات مهمی در این زمینه برای استان کرمانشاه رخ داده است.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه، در ادامه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای اجرای طرح گرمسیری و راه اندازی و کلنگ زنی پروژه‌های بزرگ از جمله پروژه پتروپالایش آناهیتا و پتروشیمی اسلام آبادغرب گفت: پروژه پتروپالایش آناهیتا بزودی تعیین تکلیف می‌شود و پتروشیمی اسلام غرب هم بزودی کلنگ زنی می‌شود و همچنین به اجرای طرح گرمسیری که یک پروژه تاریخی در جمهوری اسلامی است و توسعه فرودگاه کرمانشاه نیز توجه ویژه کردیم.

او گفت: تمامی این اقدامات و برنامه‌ها برای رساندن استان کرمانشاه به جایگاه اصلی خود یعنی مرکزیت منطقه غرب کشور در حال انجام است و اینکه کرمانشاه به جایگاه اول خود در منطقه غرب برسد دور از ذهن نیست و با جدیت به دنبال کسب این جایگاه با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه آن هستیم.

بازوند بیان داشت: بحث ایجاد دهکده لجستیک یکی از موضوعاتی است که می‌تواند مرکزیت کرمانشاه در منطقه غرب را محقق سازد و از سوی دیگر منجر به ظرفیت سازی بسیار گسترده‌ای برای کرمانشاه شود لذا این طرح به عنوان یکی از طرح‌های مهم در حال پیگیری است.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: از موضوعات بسیار مهمی که برای یک سال آینده باید به صورت ویژه پیگیری کنیم بحث ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین و خرید ایرلاین برای کرمانشاه است که این موضوعات از الزامات بسیار مهم و تاثیرگذار برای کرمانشاه است که می‌تواند بحث کرمانشاه در مرکزیت غرب کشور را توسعه و سرعت دهد.

بازوند بیان کرد: اگر بعضی استان‌ها توسعه خوبی داشته اند بواسطه وجود ایرلاین‌های فرودگاهی بوده لذا به همین منظور به دنبال اختصاص خط هوایی قشم لاین برای استان هستیم و در این زمینه پیگیری‌های خوبی نیز انجام شده و این موضوع می‌تواند کرمانشاه را به عنوان مرکز و ثقل منطقه غرب عینیت ببخشد.

او  در پایان سخنان خود با اشاره به اظهارنظر و نکته نظرات کارشناسان حوزه اقتصادی در این مراسم گفت: تمامی این نکته نظرات و پیشنهادات حاکی از دلسوزی و پیگیری کارشناسان حوزه اقتصادی استانداری برای توسعه و پیشرفت بیشتر استان بود که با وجود این عزیزان باید هر چه بیشتر به آینده کرمانشاه امیدوار باشیم.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.