سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دام‌های احمد فداله در دزفول از نظر بیماری بررسی شدند

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: وضعیت بیماری دام‌های منطقه صعب العبور احمد فداله در بخش شیهون دزفول و عملکرد اکیپ‌های دامپزشکی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون سلامت به همراه رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان از منطقه صعب العبور احمد فداله در بخش شیهون دزفول بازدید و از نزدیک وضعیت بیماری دام‌های منطقه و عملکرد اکیپ‌های دامپزشکی شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.

رضا اسدی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: مراقبت و بررسی بیماری‌های دام جهت شناسایی کانون‌های بیماری گام نخست در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دام و زئونوز‌ها می‌باشد که بازدید صورت گرفته در این زمینه است، تا علاوه بر بررسی وضعیت بیماری در دام‌های منطقه احمد فداله که یک منطقه کوهستانی گسترده و بسیار صعب العبور است عملکرد اکیپ‌های واکسیناتور بخش خصوصی و دولتی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

او افزود:  در این بازدید در یک برنامه زمانی فشرده از بسیاری از روستا‌ها که امکان بازدید داشتند همچون چشمون، جعفروند، مرکی حاتموند، برد شمشیر و لب سفید علیا و سفلی بازدید به عمل آمد و ضمن دیدار و صحبت نزدیک با دامداران منطقه، دام‌های سبک و سنگین روستا‌ها نیز مورد مراقبت فعال و نظارت قرار گرفتند.

اسدی ادامه داد: در این بازدید سعی گردید با اکثر دامداران از نزدیک صحبت بشود که دامداران از عملکرد اکیپ‌های دامپزشکی ابراز رضایت کردند. همچنین در این دیدار برخی موارد از جمله آشنایی با بیماری تب برفکی، بروسلوز، هاری و PPR  به دامداران و خانواده‌های آن‌ها آموزش داده شد.

احمد فداله منطقه‌ای صعب العبور و محروم در بخش شیهون از توابع دزفول می‌باشد که در دل رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته و حدود ۱۰۰ هزار راس گوسفند و بز و بین ۱۰۰-۱۵۰ راس گاو و گوساله دارد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.