سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح احداث سایت پرورش آبزیان در ماهشهر

فرماندار بندر ماهشهر گفت: طرح احداث سایت پرورش آبزیان در این شهرستان انجام می‌شود.

محسن بیرانوند فرماندار بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طرح احداث سایت پرورش آبزیان در ماهشهر انجام می‌شود و یکی از ظرفیت‌هایی که این شهرستان برای ایجاد اشتغال و رونق تولید دارد سواحل و استفاده از ظرفیت آب دریا شهرستان ماهشهر  است.

او افزود: برای پرورش آبزیان که از این ظرفیت‌ها تا به حال استفاده مطلوبی نشده در سال جهش تولید که مقام معظم رهبری نام گذاری کردند ما به دنبال راهکار‌هایی هستیم که ان شاءالله بتوانیم این تولید را با توجه به ظرفیت‌های منطقه ایجاد کنیم.

بیرانوند بیان داشت: در زمینه‌ی اشتغال گامی برداشته شده و این طرح به کمک عزیزان ما در حوزه‌ی شیلات تهیه و به صورت مشترک و اعتبار آن از سوی شورای راهبردی ماهشهر با مبلغ ۲۶ میلیارد تومان برای فاز اول این پروژه که در ۲_۳ سال انجام می شود، دیده شده و در مساحتی حدود ۲۳ هزار هکتار پیش بینی شده است که شروع این پروژه را در بهمن ماه امسال به نتیجه می‌رسانیم.

فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان گفت: ساحل ما به عنوان یک ظرفیت بسیار بزرگ است که تاکنون استفاده مطلوبی از آن نشده و یکی از محور‌های توسعه‌ی شیلات استان، توسعه‌ی شیلات در ساحل آب‌های دریایی ما است که با عنایتی که مسئولان در شهرستان ماهشهر داشتند این بحث با ساحل دریا شروع شد و این طرح بزرگ به صورت مجتمع ۲۳ هزار هکتاری خواهد بود و تمام زنجیره‌ی تولید، تامین، بازار و فروش لحاظ شده و صنایع جانبی آن، تامین خوراک، تهیه  لارو و پست لارو میگو را در منطقه پیش بینی کردیم که به مرور زمان سرمایه گذاران قوی می‌آوریم تا همگام با این قضیه پیش بروند.

او افزود: فاز اول با شروع ۲ هزار هکتار است، ولی زیر ساخت‌های اساسی که در  آنجا است، برای کل مجموعه ۲۳ هزار هکتار خواهد بود یعنی کانال آبرسانی، زهکش اصلی و جاده‌ی دسترسی همه آن‌ها برای بحث تامین برق آنجا خواهد شد که در رابطه با این موضوع اشتغال خوبی ایجاد می‌شود.

ابوعلی بیان کرد: اشتغالی که ما در فاز اول در نظر داریم، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر خواهد بود و در قالب ۱۰۰ مزرعه  ۲۰ هکتاری واگذار می‌شود که هر کدام از این مزارع می‌توانند به یک تعاونی ۷ نفره واگذار شوند و می‌توانند خود به تنهایی کار کنند و هم اینکه کارگر داشته باشند که ان شاءالله به کمک فرماندار و مجموعه‌ی فرمانداری و مسئولان محلی، افراد شناسایی و سازماندهی می‌شوند و وظیفه‌ی ما آموزش است که با فنی و حرفه‌ای هماهنگ شده تا آموزش‌های تخصصی داشته باشیم.

مدیر کل شیلات خوزستان اظهار داشت: برنامه زمان بندی که برای فاز اول دیده شده، یک برنامه‌ای است از ابتدای مهر ماه به مدت ۲ سال، ولی با تمهیداتی که پیش بینی می‌کنیم و کمک فرماندار به صورت مشترک پیگیری‌های آن باید انجام شود همچنین به امید اتمام زودتر پرژه هستیم و پیش بینی ما این است که فرآیند مناقصه  و... انجام دهیم که بتوانیم تا قبل از بهمن ماه کلنگ زنی به صورت خصوصی و به دست مردم انجام شود.

او با اشاره به صادرات در فاز اول گفت:  ۵ هزار تن میگو تولید خواهد شد که به قیمت جهانی، کیلویی ۵ دلار است که این مقدار، ۲۵ میلیون دلار می‌تواند برای کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارز آوری داشته باشد.

محسن بیرانوند فرماندار بندر ماهشهر افزود: پیش بینی شده که ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شود و هدف گذاری ما این است از جوانان بیکار و توانمند استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.