سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی ۱۷۲ مددجوی جرایم غیر عمد از زندان‌های کرمان

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۲ زندانی جرایم غیر عمد به همت خیران و کمک های مردمی از زندان‌های کرمان آزاد شده اند.

سید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اشاره به اینکه  ۱۷۲ زندانی با مبلغ حدود ۷۶ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال از زندان‌های این استان آزاد شده اند، گفت: ۸۰ درصد از این مبلغ به همت کمک‌های مردمی و خیران تامین شده است.

او افزود: این تعداد زندانی از محل کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی آزاد شده اند.

موسوی قوام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۶ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، افزود: از این تعداد ۱۱۴ نفر محکومان مالی، ۹۵ نفر محکومان به مهریه و نفقه و مابقی بدهکار دیه و دیه تصادفات هستند.

او با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کمترین مربوط به زندان منوجان است؛ تصریح کرد: زندان کرمان با ۸۱ مددجو بیشترین و منوجان با یک نفر کمترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیر عمد را دارا است.

موسوی قوام با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۶ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، گفت: برای آزادی این تعداد ۹ و نیم میلیارد تومان نیاز است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان بیان داشت: طی برنامه ریزی صورت گرفته به همت ستاد دیه تاکنون ۲۰ جشن گلریزان به صورت مجازی و نیمه حضوری برگزارشده است که حدود ۱۰ میلیارد تومان تعهد خیران بوده که ۶۰ درصد آن وصول شده است.

موسوی قوام بیان داشت: حدود ۴۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به سال ۹۷ و ۹۸ و مابقی ورودی سال ۹۹ هستند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.