سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان جهانی بهداشت:

شمار فوتی‌های کرونا تا قبل از ساخت واکسن از ۲ میلیون نفر عبور می‌کند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ممکن است تا زمانی که واکسن کرونا به ثبت جهانی برسد، تعداد جان باختگان به ۲ میلیون نفر برسد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که ممکن است آمار جهانی جان‌باختگان کرونایی تا قبل ثبت اولین واکسن کرونا به صورت رسمی از مرز دو میلیون نفر هم بگذرد.

او گفت: اگر حتی همین اقدام‌های محدود کننده صورت نگیرد ممکن است آمار بالاتر رود؛ تا کنون حدود یک میلیون نفر در جهان به دلیل  کرونا جان خود را از دست داده اند.

مایک رایان، مدیر برنامه‌های اضطراری در سازمان بهداشت جهانی گفت: نباید جوانان را مقصر افزایش گسترش ویروس کرونا در اروپا و سایر نقاط دانست، زیرا کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی‌ها باعث افزایش این ویروس شده است.

همچنین بروس آیلوارد، مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت نیز از مذاکره با چین در رابطه با طرح کواکس که طرحی جهانی برای توزیع عادلانه واکسن کرونا خبر داد.

او اعلام کرد حتی کشوری مانند تایوان که عضو سازمان جهانی بهداشت نیست، در طرح کواکس شرکت کرده است و در مجموع  تاکنون ۱۵۹ کشور تحت پوشش این طرح هستند.


بیشتربخوانید

  • واکسن کرونا فقط باعث تسکین علائم بیماری می‌شود

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
هانتا
۱۸:۰۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
آه دومیلیون ایرانی از کرنا خواهند بازم خدا رو شکر برای ده ماه تقسیم بشه چیزی نیست تازه نزدیک ۸۰میلیون هم جمعیت ایران چیزی نیست بابا چقدر ما رو ترسوند