سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی 6 ماه نخست سال جاری؛

۴۷۴ نفر برای اولین بار در مهاباد خون اهدا کردند

رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت:از ابتدای سال تاکنون ۴۷۴ نفر برای نخستین بار اقدام به اهدای خون کرده‌اند و ۲ هزار و ۵۷۱ نفر نیز جز اهداکنندگان مستمر خون بودند.

داود نصرارکن رئیس اداره انتقال خون مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: در ۶ ماه نخست امسال ۴ هزار و ۶۶۶ نفر برای اهدای خون به این اداره مراجعه کردند که از این تعداد ۲۹۵ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم، موفق به اهدای خون نشدند.

او اضافه کرد: از مجموع کل اهداکنندگان خون در این شهرستان ۴۷۴ نفر برای نخستین بار اقدام به اهدای خون کرده‌اند و ۲ هزار و ۵۷۱ نفر نیز جز اهداکنندگان مستمر خون بودند.

رییس اداره انتقال خون مهاباد در ادامه از مردم این شهرستان درخواست کرد تا برای اهدای فوری خون در همه گروه به ویژه " آ مثبت" به این پایگاه مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید


نصرارکن تصریح کرد: تمام وسایل و تجهیزات دریافت خون، محیط و شرایط خون‌گیری، کاملا استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به مصرف بخشی از خون‌های ذخیره شده توسط بیماران نیازمند، هم‌اکنون این پایگاه به تمام گروه‌های خونی برای ذخیره و مصرف بیماران احتیاج دارد.

اداره انتقال خون مهاباد تأمین کننده خون موردنیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.