سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث ‌فرهنگی ایلام خبر داد:

اقامت بیش از ۴ هزار گردشگر خارجی در استان ایلام

شنبه زاده از اقامت ۴ هزار و ۴۰۰ گردشگر خارجی طی یک سال گذشته در استان ایلام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: استان ایلام دارای یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی است و با داشتن جاذبه‌های فراوان طبیعی به عروس زاگرس شهرت دارد.

او با اشاره به اینکه قبل از کرونا گردشگری در استان ایلام رونق بیشتری داشته است، اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از ۲۹ هزار گردشگر در استان اقامت داشته اند که از این تعداد  ۴ هزار و ۴۰۰ گردشگر ، خارجی بوده است.

شنبه زاده با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته سه تور آشنایی (فم تور) ویژه فعالان گردشگری کشور عراق توسط معاونت گردشگری نیز برگزار شده است، ادامه داد: به دلیل کرونا، ۵۵۱ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات گردشگری استان وارد شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام بیان کرد: در یک سال گذشته تعداد ۵۶ پروانه بهره برداری برای تأسیسات گردشگری در استان مجوز صادر شده است.

او مطرح کرد: در سه ماهه دوم امسال ، تعداد یک هزار و ۴۶۵ مورد بازدید و سرکشی از آثار تاریخی استان توسط نیرو‌های یگان حفاظت در راستای صیانت و حفاظت از آثار و بنا‌های تاریخی انجام گرفته که در این بازدید‌ها ۱۲ حفار غیرمجاز دستگیر و ۱۰ شی تاریخی نیز کشف شده است.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.