سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منطقه آزاد اروند در مسیرتوسعه/ شهر‌های آبادان و خرمشهر ۴۰ سال پس از دفاع مقدس

معاون فنی وامور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند از برنامه های این سازمان جهت توسعه، رشد و اصلاح زیرساخت های شهرهای آبادان وخرمشهر خبرداد.

موعود شمخانی معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: عدم ترمیم زیرساخت های شهری آبادان و خرمشهر پس از دوران دفاع مقدس باعث شد که اصلاح زیرساخت های  بازسازی شده نیاز به برنامه ریزی مناسب و بودجه بسیاری داشته باشد.

شمخانی درخصوص اصلاح زیرساخت های آب و فاضلاب آبادان و خرمشهر  افزود: برای توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب  نیاز به ۴۰۰۰میلیارد تومان بودجه است.

معاون فنی وامور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: در حوزه معابر ۲تفاهم نامه به ارزش ۲۰۰میلیارد تومان با شهرداری های  آبادان و خرمشهر بسته شد اما متاسفانه توسعه معابرشهری زیاد نتیجه بخش نبود و دلیل آن عدم کارکرد شهرداری ها دراین حوزه بود.

 این مقام مسئول اظهار کرد: شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر به خوبی سامان داده شد و نسبت به ۵ الی۶ سال گذشته تفاوت چشمگیری پیداکرد.

موعود شمخانی بابیان اینکه شلمچه بهترین و توسعه یافته  ترین  بندر خشک کشور است افزود:در این بندر باراندازهایمان را به ۵۰هکتار توسعه دادیم.

او ادامه داد: قاطعانه می توان گفت که توانستیم تمام برنامه ها و اهدافی که برای فرودگاه آبادان داشتیم را به خوبی انجام بدهیم و ترمینال اروند این فرودگاه که در حال احداث است پروژه ملی بسیاربزرگی محسوب میشود و حدود۱۲۰میلیارد تومان برای  احداث ترمینال این فرودگاه هزینه شد.

شمخانی درخصوص اهداف و برنامه های سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد:هدف اصلی از اجرای برنامه ها و پروژه های مختلف در منطقه محرومیت زدایی است که دراین زمینه برنامه ریزی بسیارخوبی انجام شد اما باوجود تحریم ها درآمد های ما به حداقل رسید ونتوانستیم این اهداف را عملی کنیم ،امیدواریم با تامین مالی مناسب و اخذ وام بتوانیم این پروژه هارا به نتیجه برسانیم.

معاون فنی وامور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند درپایان گفت:اولین شرط برای توسعه شهری باتوجه با شرایط آبادان و خرمشهر هماهنگی مسئولین است اما جای امیدواری وجود دارد که اتفاقات خوبی در منطقه رخ دهد.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.