سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلیم‌بافان شهرستان کوثر حمایت می‌شوند

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: امسال برنامه‌های حمایتی ویژه برای حمایت از گلیم‌بافان شهرستان کوثر ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر محمودی، معاون میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با تاکید بر لزوم افزایش اعتبارات و منابع مالی استانی و ملی برای طرح‌های گردشگری و صنایع دستی گفت: پتانسیل گردشگری و صنایع دستی کوثر در این صنعت با توجه ویژه مسوولان استانی می‌تواند موجب رونق اقتصادی منطقه و موثر در جذب سرمایه‌گذاران کلان شود.

او نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و شهرداری‌ها در شناساندن و معرفی جاذبه‌ها و بهره‌گیری از فرصت‌ها را مهم دانست و افزود: ارائه تسهیلات مالی به هنرمندان و افزایش پوشش بیمه‌ای بافندگان گلیم می‌تواند در ایجاد انگیزه و افزایش تعداد بافندگان گلیم در استان تاثیرگذار باشد.

محمودی به اختصاص ۷۰ دار گلیم به گلیم‌بافان شهرستان کوثر خبر داد که در راستای حمایت از مشاغل خانگی کوثر به زودی تحویل خواهد شد.

او همچنین گفت: مرمت و بازسازی آثار باستانی ملی ثبت شده شهرستان و بیمه صنعتگران حوزه صنایع دستی در دستور کار و اولویت برنامه‌های اداره کل قرار دارد و به جد نیز پیگیری خواهد شد.

محمودی گفت: مصمم به برگزاری جشنواره هیوا (میوه به) در روزهای آینده و برپایی موزه مردم‌شناسی در شهر گیوی هستیم که مقدمات و تمهیدات اولیه آنها نیز اندیشیده شده که بزودی اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.