سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه مجازی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا بصورت مجازی و در شبکه‌های اجتماعی به طور آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عبید رستمی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: از مهمترین اهداف برگزاری کنگره شعر عاشورایی می‌توان به شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقا سطح کیفی اشعار آئینی و گسترش این بخش از شعر اشاره کرد.

او افزود: توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر قروه ازدیگر اهداف برگزاری کنگره سیزدهم است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان  با اعلام اینکه در سیزدهمین کنگره امسال ۱۱۰ شاعر با مجموع ۳۲۳ اثر اشعار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کردند، گفت: این دوره کنگره شعر عاشورایی توسط عبدالجبار کاکایی، منصور دولتی و مصطفی محدثی خراسانی داوری شده است.

رستمی تاکید کرد:به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی قرائت اشعار شاعران برگزیده خارج از استان بصورت ضبط شده روی شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام https://instagram.com/kongerh_shere_ashoraii وآپارات به آدرس https://www.aparat.com/kongereh_shere_ashoraii/live پخش زنده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: مراسم اختتاحیه کنگره روز چهارشنبه نهم مهرماه ​راس ساعت ۱۰ صبح در آستانه اربعین حسینی آغاز می‌شود.

رستمی گفت: شاعران در دو بخش اصلی که مربوط به عاشورا و بخش ویژه مربوط به سردار دل‌ها سردار شهید قاسم سلیمانی آثار و سروده‌های خویش را به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.