سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحرک کودکان را بیشتر کنید

باقری مقدم (متخصص پزشکی ورزشی)، درباره اهمیت و لزوم داشتن تحرک کافی برای کودکان صحبت و نکاتی را گوشزد کرد.

احمد باقری مقدم، رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مهمترین استراتژی ما برای کنترل وزن در کودکان، بیشتر از رژیم‌های غذایی، ورزش است. در سنین بالاتر رژیم اهمیت بیشتری دارد، اما در کودکان به دلیل این که سن رشد را تجربه می‌کنند و محدودیت‌های غذایی می‌تواند در رشد آن‌ها اثر منفی داشته باشد؛ توصیه می‌کنیم برای کاهش وزن یا ثابت نگه داشتن آن، میزان تحرک کودک را بیشتر کنند.

باقری مقدم تصریح کرد: ورزش‌های هوازی و چربی سوز مثل شنا، دویدن و دوچرخه سواری با شدت متوسط برای کودکان مناسب هستند. والدین هم باید توجه داشته باشند که بهتر است ورزش مفرح، لذت بخش و تا حد امکان گروهی باشد. ورزش‌های تکراری و خسته کننده انگیزه را از کودکان می‌گیرند، اما تنوع در برنامه‌های ورزشی به ایجاد جذابیت و انگیزه کمک می‌کند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در پایان تاکید کرد: ورزش‌هایی که برای کاهش وزن انجام می‌شوند، باید مستمر و طولانی مدت، روزانه و در ۲ نوبت انجام شوند تا اثر بخشی کافی داشته باشد. در ضمن نباید فشار زیادی به کودک وارد شود. هر وعده ورزش برای کودکان باید حداکثر نیم ساعت با شدت متوسط باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.