سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور تونس: کارآیی شورای امنیت با کشمکش‌های سیاسی کاهش می‌یابد

رئیس جمهور تونس در سخنرانی مجازی خود در نشست‌ مجمع عمومی سازمان ملل گفت: کشمکش‌های سیاسی، کارآیی شورای امنیت را در حل بحران‌ها کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، قیس سعید، رئیس جمهور تونس در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین دوره از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: کشمکش‌های سیاسی، کارآیی شورای امنیت را در حل بحران‌ها کاهش می‌دهد.

قیس سعید افزود: احتمالا جهان با بحران مالی روبرو خواهد شد که اقتصاد کشور‌ها را نابود خواهد کرد و میلیون‌ها نفر را به دام فقر و بیکاری خواهد انداخت. پیامد‌های اقتصادی بحران کرونا، مستلزم آن است که سازمان ملل مفهوم سنتی از امنیت را کنار بگذارد. جهان با تهدیداتی مانند بیماری‌های واگیردار، فجایع طبیعی، تغییرات آب و هوایی و جرائم سایبری روبروست. از جامعه جهانی دعوت می‌کنیم تا به حمایت لازم از قاره آفریقا ادامه دهد و تعویق پرداخت بدهی‌های کشور‌های آفریقایی را بپذیرد.

او خاطرنشان کرد: ۶۹۰ میلیون نفر در جهان از گرسنگی رنج می‌برند و پیش بینی می‌شود این تعداد با توجه به بحران فعلی افزایش یابد. باید تلاش‌های بین المللی برای مقابله با فقر، تبعیض و مقابله با چالش‌های زیست محیطی، یکپارچه شود. از شورای امنیت می‌خواهیم برای مقابله با همه گیری کرونا، همبستگی بین المللی را تقویت و برای اعلام آتش بس در سراسر جهان تلاش کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.