سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل راه آهن کشور در بافق؛

احداث مرکز تست راه آهن کشور در یک قدمی نهایی شدن است

مدیرعامل راه آهن گفت: مرکز تست راه آهن برای خودکفایی در صنعت ریلی و افزایش آماده به کار ناوگان ریلی احداث می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سفر به شهرستان بافق به راه اندازی مرکز تست راه آهن کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین پایه جهش تولید و خودکفایی در صنعت ریلی، حمایت از تولید قطعات داخلی و ایجاد مرکز تست راه آهن است.

او مرکز تست را حلقه مفقود شده در صنعت ریلی بیان کرد و افزود: مقدمات احداث این مرکز انجام شده و به گونه‌ای باعث افزایش آماده به کاری ناوگان ریلی کشور می‌شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با توجه به ظرفیت خوب بافق برای توسعه تعمیرات ناوگان باری و مسافری کشور، یکی از محل‌های مهم استفاده از مرکز تست بافق است.

رسولی به پتانسیل خوب نیروی انسانی کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق اشاره کرد و ادامه داد: برنامه داریم با مشارکت و کمک بخش غیر دولتی، برای توسعه فعالیت‌های این مجموعه گام برداریم.

او با اشاره به برنامه‌های راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای تحقق تولید در پارسال، تصریح کرد: پارسال ۸۷۷ دستگاه از نوع واگن‌های باری، مسافری، لکوموتیو و قطار‌های خودکشش در کارخانه‌های تولیدی داخل کشور ساخته و به شبکه ریلی ملحق شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال این برنامه با شتاب بیشتری طراحی و برنامه ریزی شده است، بیان داشت: تا مرداد ماه امسال در پنج مرحله، ۳۲۹ نوع دستگاه ناوگان ریلی تولید شد و بزودی مرحله ششم مربوط به تولیدات شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد.

رسولی به راه اندازی سامانه جامع رونق و جهش تولید در صنعت ریلی اشاره کرد و گفت: در سایت راه آهن حدود چهار هزار قطعه از تولیدات داخلی با مشخصات فنی بارگذاری شده است.

او افزود: علاوه بر مشخصات فنی قطعات داخلی، قطعات وارداتی هم بارگذاری شده و فراخوان عمومی برای خودکفایی ریلی و ساخت بومی این قطعات در اختیار تمامی صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته است.

توسعه صنعت ریلی استان یزد، بهبود وضعیت معیشتی و شغلی کارکنان راه آهن و ارتقا کیفیت مستمر ایستگاه‌های مسافری شهرستان بافق، از دیگر مواردی بود که رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از کارخانجات لکوموتیو و ایستگاه راه آهن بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.