سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکات بهداشتی را رعایت کنید تا ورودی بیمارستان‌ها کم شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:در رعایت نکات بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی دقت بیشتری شود تا ورودی بیمارستان‌ها کمتر و به دنبال آن مرگ و میر نیز کاهش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از شهدای سلامت استان بیان کرد: براساس بررسی‌ها، میزان رغبت مردم به رعایت مسائل پیشگیری در استان بالاست، اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم و باید در رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی دقت بیشتری شود تا ورودی بیمارستان‌ها کمتر و به دنبال آن مرگ و میر نیز کاهش یابد.

او افزود: تمام کسانی که در بخش‌های کرونا حضور دارند می‌دانند چقدر این بیماری چقدر خطرناک و بخش‌ها آلوده هستند، اما پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و سایر افراد مشغول در این بخش‌ها با شجاعت برای نجات مردم از جان و دل تلاش می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: همان طور که تاریخ، حماسه آفرینی نیرو‌های مسلح و مردم در قالب نیروی بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد به طور یقین حماسه آفرینی مدافعان سلامت را که جان خود را کف دست گرفته و در بیمارستان‌ها برای حفظ جان مردم تلاش می‌کنند نیز فراموش نخواهد کرد.

هزار نفر از کارکنان بهداشت و درمان بوشهر کرونا گرفتند

کشمیری گفت: کارکنان بهداشت و درمان باتوجه به کار و تلاش هشت ماه گذشته در مبارزه با ویروس کووید ۱۹ بسیار خسته هستند و اگر وارد مرحله سوم بیماری شویم با این شرایط وضعیت نامطلوبی را پیش بینی خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه باید همه به ویژه کارکنان بهداشت و درمان با بازسازی روحیه خود در موج جدید بیماری آماده خدمت به مردم و بیماران باشند، ادامه داد: بیش از هزار نفر از کارکنان حوزه بهداشت و درمان این استان به کووید ۱۹مبتلا شده‌اند که برخی از آن‌ها بهبود یافته‌اند و برخی دیگر در بستر بیماری و یا در مرخصی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: هرچند با توجه به افزایش سواد سلامت مردم و رسیدگی‌ها مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا نسبت به آنفلوآنزای اسپانیایی در ۱۰۰ سال گذشته کمتر است، اما همین تعداد تلفات نیز برای کشور زیاد و غم انگیز است.

شاخص‌های دفاع مقدس در مقابله با کرونا قابل مشاهده است

رئیس جامعه بسیج پزشکی استان بوشهر هم گفت: سرمایه سازی، تبعیت از رهبر معظم انقلاب، محک دینداری، نترسیدن از مرگ، همبستگی ملی و قطع امید از بیگانه از مشخصه‌ها و ویژگی‌های دفاع مقدس بود.

دکتر مراد علی فولادوند افزود: امروز جوانان و قشر‌های مختلف مردم همان مشخصه‌های دفاع مقدس را دوباره در بحران کرونا تجربه کردند و جامعه شاهد است که نیروهای بهداشت و درمان جان خود را برای نجات هموطنان خود در طبق اخلاص قرار دادند.

سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز گفت: امروز بیمارستان‌ها به پایگاه ایمان و سنگر درمان بندگان خدا تبدیل شده و به طور یقین این روحیه خستگی ناپذیر است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر هم گفت: امروز مسئولان پزشکی در مدیریت سلامت اعتبار خود را برای تضمین سلامت مردم هزینه کردند و در مقابل سلامت مردم مسئولانه ایستاده‌اند.

حجت الاسلام حسین دشتی افزود: مسئولان بهداشتی در جایی که سلامت مردم با مسائل دینی تعارض داشت با احتیاط در میدان ورود کردند، اما رهبر معظم انقلاب با ورود مقتدرانه خود، جبهه سلامت را تقویت کردند.

در این مراسم از خانواده شهدای سلامت و جمعی از کارکنان بهداشت و درمان استان بوشهر تجلیل شد.

استان بوشهر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ شهید سلامت داشته است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.