سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل؛

رئیس جمهور عراق بر حل مسئله فلسطین تاکید کرد

برهم صالح در سخنرانی مجازی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: بر موضع خود درباره لزوم حل مسئله فلسطین تاکید می‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره‎، برهم صالح، رئیس جمهور عراق در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین دوره نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل که امسال به دلیل بحران بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد، گفت: بار دیگر دعوت خود برای تشکیل ائتلاف بین المللی مبارزه با فساد مانند ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم را تکرار می‌کنیم. فساد، زمینه ساز تروریسم است و باید منابع تامین مالی آن را خشکاند.

او افزود: از دوستان و سازمان‌های بین المللی انتظار داریم تا برای بازگرداندن آوارگان و مهاجران در بخش‌های مختلف عراق کمک کنند. دولت عراق بر اساس اراده مردم برای اجرای اصلاحات ساختاری، مدیریتی و مبارزه با فساد، مسئولیت دارد. دولت عراق با درخواست برای منحصر کردن سلاح در دست نهاد‌های حکومتی و جلوگیری از استفاده از سلاح خارج از چارچوب این نهاد‌ها روبروست. توقیف سلاح‌های خارج از چارچوب قانونی، مبارزه حاکمیت با گروه‌های هرج و مرج طلب و افراطی است.

برهم صالح همچنین گفت: منتظر کمک سازمان ملل برای حمایت فنی و نظارتی از عراق به منظور تضمین سلامت انتخابات و جلوگیری از دستکاری و باج گیری هستیم. نمی‌خواهیم عراق میدان کشمکش‌ها و تسویه حساب دیگران باشد. بر موضع خود درباره لزوم حل مسئله فلسطین و برآورده شدن حقوق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.