سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث مکانی برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست در سیرجان

استاندار کرمان گفت: از محل درآمد موقوفات کرمانیان در سیرجان محلی برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جواد فدایی استاندار کرمان در حاشیه سفر به بخش گلستانِ سیرجان و بازدید از باغ‌ها و مزارع موقوفات کرمانیان در این بخش گفت: مجموعه باغات و مزارع کفریز به وسعت ۱۲۰ هکتار در منطقه بخش گلستان سیرجان به همت واقف محمد حسین کرمانیان در سال ۱۳۴۰ وقف و درآمد آن صرف نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست می‌شوند که معروف به موقوفه کرمانیان است.

او افزود: در سال ۱۳۶۰ به دستور استاندار وقت، این مزارع به چند حلقه چاه آب تجهیز شدند و ۱۲۰ هکتار پسته کاری و ۱۰ هکتار علوفه در این موقوفات انجام شد.

فدایی تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته، ۴۰۰ کودک بی سرپرست، یتیم یا بد سرپرست از محل درآمد همین موقوفات اداره شدند و امروز نیز تصمیم گرفتیم از محل اعتبارات این موقوفه در سیرجان مکانی برای نگهداری این کودکان ایجاد شود.

او در بخش دیگری از سخنانش از افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی در سیرجان، شهربابک و رفسنجان با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومان طی امسال خبرداد و بیان داشت: علاوه بر این در شهرستان سیرجان، عملیات اجرایی طرح‌های مهم صنعتی و معدنی مهم دیگری نیز آغاز می‌شود.

او به مدیران بخش صنایع معدنی و صنعتی در استان هم توصیه کرد: سال جهش تولید، فرصت خوبی برای پیشرفت و توسعه بیشتر است پس باید گام‌های بلندی در زمینه‌ی توسعه صنعت و معدن استان برداشته شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.