به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، انتظار نمیرود جدیدترین خودرو Acura ILX حداقل تا سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود. در حالی که شاسی بلندهای Acura به طور قابل توجهی با محبوبیت بیشتری شناخته شده اند، این برند هنوز از اتومبیلهای سواری چشم پوشی نکرده است. سال گذشته، آکورا اولین نوع مفهوم Type S را با خطوط واضحتر و موضع جسورانه تری نسبت به سدانهای قبلی آکورا ارائه داد.
مشخصات موتور برای ILX بعدی همچنان یک راز باقی مانده است، اگرچه فکر میکنیم این خودرو ممکن است مانند هوندا سیویک از توربوشارژ استفاده کند تا صرفه جویی در مصرف سوخت بهتر داشته باشد. ILX فعلی با یک موتور تنفس طبیعی ۲.۴ لیتری با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ پوند فوت همراه است، در حالی که یک توربو ۱.۵ لیتری در Civic ۱۸۰ اسب بخار قدرت با حداکثر ۳۵ مایل بر ساعت در بزرگراه تولید میکند.
۲۰۲۱ ILX یکی از بهترین معاملات در میان سدانهای لوکس ساب کامپکت است. از ویژگیهای برجسته این خودرو میتوان به تودوزی چرم، ویژگیهای سرگرمی ارتقا یافته، کمکهای بیشتر راننده و سیستم صوتی ELS تمام عیار اشاره کرد. بسته A-Spec ممکن است توهم عملکرد پیشرفته را ارائه دهد، اما کیت فقط پیشرفتهای سطحی را ارائه میدهد.
در زیر کاپوت هر ILX یک چهار سیلندر ۲.۴ لیتری قرار دارد که چرخهای جلو را از طریق جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به حرکت در میآورد. در حالی که ILX همگام با رقبای توربوشارژ مانند آئودی A۳ و BMW ( سری گرن کوپه) در جادهای پیچ و خم پیش نخواهد رفت، اما سواری نرم و مطبوع را برای کسانی که بیشتر به دنبال خودرو لوکس و ورزشی هستند، ارائه میدهد. ILX یک تازه سازی را برای مدل سال ۲۰۱۹ دریافت کرده است، اما برای ادامه رقابت نیاز به یک بازنگری اساسی دارد.
پیشرانه این خودرو از یک چهار سیلندر ۲۰۱ اسب بخاری با پیشرانه جلو بهره می برد که با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. موتور به راحتی دور میزند، اگرچه ILX سریعترین اتومبیل در کلاس خود نیست، اما می توان گفت از سدانهای هوندا و آکورا VTEC سریعتر است. صدای جاده و باد بیشتر از رقبا مانند آئودی A۳ یا مرسدس بنز کلاس A در کابین نفوذ میکند، به خصوص در سرعت بالا و در بزرگراه ها؛ هنوز هم، کوچکترین سدان آکورا دارای بازخورد پدال ترمز عالی است.
ILX دارای امتیازات مصرف سوخت ۲۴ مایل در هر کیلوگرم در شهر و ۳۴ مایل بر ساعت در بزرگراه است که قابل رقابت با نسخههای بدون چرخ محرک A۳ و A هستند. در مسیر مصرف سوخت در بزرگراه ۲۰۰ مایلی، ILX دقیقاً همان چیزی را ارائه داد که برچسب پنجره آن میگفت: ۳۴ مایل بر ساعت.
کابین Acura ILX همانند سایر اتومبیلهای این بخش، برای راننده و سرنشین صندلی جلو جادار است، اما برای صندلی های عقب تنگ است. تجهیزات استاندارد به وفور یافت میشوند که شامل سانروف، صندلیهای اسپرت گرم شونده با تنظیمات قدرت برای راننده و سیستم کنترل آب و هوا به صورت دو منطقهای هستند. با این حال، طراحی داشبورد در مقایسه با صفحه نمایشهای براق و جلوهای که خط تیره A را تزئین میکنند، قدیمی است.
در حالی که فضای ذخیره سازی داخلی آن به اندازه داخل Civic مفید نیست، ILX دارای یک صندوق عقب بزرگ است که طبقه بندی ساب کامپکت این سدان را از بین میبرد.
با کمال تعجب، سیستم سرگرمی صفحه نمایش لمسی در مدل پایه استاندارد نیست، اما مدلهای Premium، Technology و A-Spec همه با یک واحد ۸.۰ اینچی با قابلیت Apple CarPlay و Android Auto ارائه میشوند. در حالی که تنظیمات صفحه دوتایی Acura را میتوان از طریق دکمهها و دکمههای فیزیکی انجام داد، گرافیک منسوخ شده سیستم و کمبود منوهای بصری آن را در مقایسه با رقبای معاصر منسوخ میکند.
انتهای پیام/