سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از باغ موزه دفاع مقدس در آبادان از طریق ارتباط تصویری با رئیس مجلس

امروز همزمان با ۸ استان دیگر باغ موزه دفاع مقدس آبادان به صورت ارتباط تصویری از سوی رئیس مجلس افتتاح شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، باغ موزه دفاع مقدس ، طبیعی‌ترین باغ موزه کشور است که از نظر وسعت، تنوع موضوعات، مکان و ادوات نظامی با دیگر باغ موزه‌های کشور متفاوت است و تمام مختصات آن، منطقه جنگی و در تیررس دشمن بوده است.

باغ موزه طبیعی دفاع مقدس در آبادان که از سال ۹۱ کار تجهیز و تکمیل آن آغاز شد  فاز اول آن امروز به بهره برداری رسید،مساحت کنونی ۲۷ هکتار عنوان شده که در بخش های مختلف آماده ی بازدید است.

این باغ موزه که در نقطه ی صفر مرزی واقع شده است از ویژگی های طبیعی چون منازل و ابنیه های تاریخی تخریب شده در دوران دفاع مقدس،کانال آبی که محل تردد کشتی ها بوده و انگلیسی ها با پیاده کردن نیروهای نظامی خود در سال ۱۹۴۷ توانستند پالایشگاه را به تصرف در آوردند،۵۳۶ قبر در قبرستان انگلیسی ها در این محل است.

دژ مرزی و مزار ۸ شهید گمنام،سوله ی ترکش خورده با اصابت ۲۲ هزار ترکش حاصل از انفجار خمپاره،ادوات نظامی که به غنیمت گرفته شده از بخش های این موزه ی طبیعی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور امام جمعه آبادان در مراسم افتتاح باغ موزه دفاع مقدس این شهرستان گفت:موزه های دفاع مقدس می تواند مانعی باشد در برابر تحریف هایی که این جهاد را در طول سالیان تهدید می کند.

او افزود:این یک رسالت زینبی ست؛در این فضاها می توان انرژی مثبت معنوی را کسب کرد و صحنه های ملموس و واقعی ایثارگری را دید؛کار بزرگی است و برای انتقال گفتمان انقلابی به آن نیاز داریم.

همچنین در این آیین از کتاب تاریخ شفاهی نوشته ی رزمنده دفاع مقدس اصغر احمدی رو نمایی شد.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.