سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی: بیشتر آمریکایی‌ها خواستار لغو سیستم انتخاباتی الکترال هستند

بر اساس نظرسنجی نشریه هیل، بیش از ۵۱ درصد از رای‌دهندگان خواستار حذف شدن سیستم الکترال کالج در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده ۵۰ روز پیش از آغاز انتخابات در آمریکا، ۵۱ درصد از رای دهندگان خواستار لغو سیستم الکترال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدند.

پس از رقابت‌هایی که در چند ماه اخیر انجام شد، در نهایت با رای مردم، جو بایدن نماینده دموکرات‌ها و دونالد ترامپ به مرحله نهایی این رقابت‌ها رسیدند و حالا هر یک در تلاش است تا با جلب نظر رای دهندگان کاخ سفید را تصاحب کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا در تلاش است به هر طریق ممکن دوباره بر مسند قدرت بنشیند، این در حالی است که عملکرد او در دوره ریاست جمهوری‌اش چندان رضایت بخش نبوده و انتقادات فراوانی را به ویژه پس از شیوع کرونا در این کشور به دنبال داشته است.

در سال ۲۰۱۶ ترامپ آراء عمومی را با تقریبا ۳ میلیون رأی از دست داد، اما در انتخابات الکترال در برابر هیلاری کلینتون نماینده دموکرات‌ها پیروز شد.


بیشتر بخوانید


بر اساس نظرسنجی هیل، ۵۱ درصد از رای دهندگان شرکت کننده در این نظرسنجی خواستار لغو سیستم الکترال کالج شدند تا نامزدی که بیشترین رای مردمی را کسب می‌کند، به مقام ریاست جمهوری برسد. در مقابل ۴۹ درصد رأی دهندگان اعلام کردند سیستم الکترال فعلی باید برای توزیع قدرت رأی دهندگان در بین ۵۰ ایالت حفظ شود.

این نظرسنجی نشان داد که رای دهندگانی که خود را دموکرات معرفی کرده بودند، بیشتر از جمهوری خواهان از لغو سیستم انتخاباتی الکترال حمایت می‌کنند که این میزان ۶۸ درصد بود.

بر اساس این گزارش، ترامپ امیدوار است اتفاق دوره قبل تکرار شده و با استفاده از سیستم الکترال بار دیگر بر رقیب دموکرات خود پیروز شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.