سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث یکم مهرماه ۹۹؛

کشف ۱۶۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور / پایان کار شرور سابقه دار در"زهک"

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه یکم مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه یکم مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۱۶۲ هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۸ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۵ دستگاه تریلی سوخت کش و ۲۱ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۱۶۲ هزار و ۶۹۲ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل ۷۹ هزار و ۱۷۲ لیتر گازوئیل، ۳۹ هزار و ۸۱۰ لیتر بنزین، ۲۴ هزار و ۸۷۰ لیتر نفت سفید و ۱۸ هزار و ۸۴۰ لیتر سایر فرآورده‌های نفتی، در شهرستان های، ایرانشهر، سراوان، زاهدان و هامون کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به توقیف ۲۷ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۱۶ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با تأکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

پایان کار شرور سابقه دار در"زهک"

با تلاش و پیگیری مأموران انتظامی شهرستان زهک، متهم سابقه دار و عامل شرارت‌های سریالی این شهرستان در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ "آیت الله قره گوز لو" فرمانده انتظامی شهرستان زهک  گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر شرارت‌های سریالی و ایجاد ناامنی، از جمله قدرت نمایی با سلاح گرم، ایجاد نزاع و درگیری مسلحانه، گروگانگیری و ... توسط فردی سابقه دار در سطح شهرستان زهک، موضوع دستگیری این فرد به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان قرارگرفت.

او تصریح کرد: مأموران با یک سری تحقیقات گسترده دریافتند که این متهم تحت تعقیب قصد فرار به یکی از استا‌های شمالی کشور را دارد که در نهایت با رصد اطلاعاتی و انجام یک سری اقدامات تخصصی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی او را در حین فرار از استان در ایست و بازرسی میل نادر شهرستان نیمروز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک بیان داشت: سرپیچی و تمرد از قانون، ایجاد نزاع و درگیری مسلحانه منجر به جرح شهروندان، قدرت نمایی با سلاح گرم، گروگانگیری و ایجاد و رعب و وحشت عمومی از جمله سوابق این متهم است که در دستگاه‌های قضائی و امنیتی شهرستان به ثبت رسیده است.

سرهنگ قره گوز لو با اشاره به معرفی این شرور سابقه دار به دستگاه قضائی خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش کرده و به هیچ فردی اجازه نخواهد داد با اقدامات غیر قانونی و خلاف، موجبات برهم زدن نظم عمومی و آسایش مردم را فراهم کند.

دستگیری ۲۷ خرده فروش و معتاد متجاهر در "کنارک"

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کنارک از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و جمع آوری ۲۴ معتاد متجاهر و دستگیری ۳ خرده فروش مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ "موسی معمری گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان به مدت ۲۴ ساعت به اجرا شد.

این مقام انتظامی افزود: در این طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از شناسایی چند پاتوق معتادان پرخطر با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی طی چند عملیات مجزا وارد عمل شده و ضمن جمع آوری ۲۴ معتاد متجاهر و دستگیری ۳ خرده فروش مقادیری انواع مواد مخدر و آلات استعمال کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کنارک با تقدیر از همکاری خوب مردم در اجرای این طرح خاطر نشان کرد:خرده فروشان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند و معتادان جمع آری نیز به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.

دستگیری ۱۶ سارق و کشف ۲۲ فقره سرقت در" زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۱۶ سارق و کشف ۲۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در راستای اجرای طرح ذوالفقار، که طی یک هفته گذشته با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت و کنترل سارقان سابقه دار در سطح شهرستان به اجرا در آمد، واحد‌های گشتی هدفمندی در سطح شهرستان راه اندازی شد.

او افزود: دراجرای مرحله دوم این طرح واحد‌های مختلف انتظامی شهرستان با دستگیری ۱۶ سارق سابقه دار، ۲۲ فقره انواع سرقت را شامل ۷ فقره سرقت اماکن خصوصی، ۹ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و ۶ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به دستگیری ۱۵ خرده فروش موادمخدر، کشف ۳۵ هزارلیترسوخت قاچاق، توقیف ۲۱ دستگاه خودرو و ۵۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف خاطرنشان کرد: دراین رابطه تمامی افراد دستگیر شده باتشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.