سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در خراسان جنوبی؛

پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری از طریق اینترنت رایگان هشدار داد

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری از طریق اینترنت رایگان، طرح‌ها و بسته‌های تشویقی هشدار داد.

محمدپور رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: اینترنت رایگان و تشویقی، بسته‌های مکالمه، هدایا و جوایز نقدی که به اسم اپراتور‌ها و یا شرکت‌های مختلف به شهروندان اعلام می‌شود، از شگرد‌های ثابت کلاهبرداری و ترفند‌های برداشت غیرمجاز است.

او افزود: شهروندان به هیچ عنوان نباید وارد لینک مشکوک و یا درگاه پراخت شوند، چون ورود به درگاه پرداخت منجر به افشای اطلاعات مالی و برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌شود.

محمدپور تصریح کرد: این نوع کلاهبرداری‌ها به دو شکل انجام می‌شود در حالت اول با شهروندان تماس گرفته می‌شود و درخواست واریز وجه می‌کنند تا بسته و هدیه به حساب آن‌ها واریز شود.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی ادامه داد: در حالت دوم از طریق پیامک، لینکی برای شهروندان ارسال و از آن‌ها درخواست می‌شود وارد لینک شوند، اما در واقع این لینک فیشینگ و برای تخلیه اطلاعات حساب بانکی است.

او از شهروندان خواست: اگر قرار باشد امتیاز و یا جایزه‌ای اصالت داشته باشد و به عنوان مثال اپراتوری بخواهد طرح تشویقی و یا بسته امتیازی به کاربرانش بدهد، به طور مستقیم و از طریق سایت و سامانه پیامکی خودش این کار را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.