سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی سازمان تعزیرات:

گرانفروشی را به سامانه ۱۳۵ اطلاع دهید

رایگانی گفت: از مردم می خواهیم گرانفروشی را از طریق سامانه ۱۳۵ اعلام کنند تا در سریع‎‌ترین زمان به شکایت آن‎ها رسیدگی شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، پیرامون مسائلی مانند گرانفروشی و بازرسی‎ها گفت: محور اصلی این بازرسی‎ها طبق اولویت‎های اصلی کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم است. ما در سازمان تعزیرات حکومتی طبق انتظاراتی که هموطنان‎مان از ما دارند به حوزه‎هایی که عمومیت بیشتری دارند ورود کردیم.

وی ادامه داد: در سیاست‎های جدید، آن کالا‌هایی را که مردم بیشتر مصرف دارند و قاعدتا تخلفات هم در آن حوزه نیز بیشتر است ورود کردیم و گشت‎های مشترک را در اولویت کار‌های خود قرار دادیم. ضمن اینکه %۱۰۰ گشت‎های ما در سراسر کشور فعال شدند، قبلا با توجه به اینکه شرایط مهیا نبود این گشت‎ها نیز از کارایی خود فاصله گرفته بودند. ما با همکاری سازمان‎ها و نهاد‌های مربوط قصد آن را داریم تا یک سری حداقل‎ها را در بازار ایجاد کنیم.

وی در رابطه با چگونگی اعلام شکایت از طرف مردم و نحوه نظارت بر کیفیت اجناس نیز گفت: بحث نظارت بر کیفیت کالا‌ها بر عهده سازمان استاندارد است. آن‎ها باید معیار‌هایی را که در رابطه با وزن و کیفیت کالا‌ها را که بر روی محصول درج می‎شود را به همان صورت به مشتری تحویل دهند.

رایگانی افزود: مردم برای این شکایت‎ها می‎توانند از دو طریق اقدام کنند:اول از طریق مراجعه به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت است. از این طریق می‎توانند از مسئولان بخواهند که به سازمان حمایت نسبت به تخلف واحد‌های تولیدی اعلام گزارش کنند. دوم اینکه خود مردم به صورت مستقیم به عنوان شاکی اقدام کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با دشواری‎های این نوع ابراز شکایت و تغییر در این روند نیز اینگونه سخن گفت: سازمان تعزیرات نیروی زیادی در اختیار ندارد و در کل کشور ۱۰۰% نیرو‌های ما کمتر از ۲۵۰۰ نفر هستند و توان اینکه بصورت مستقیم به این مسئله ورود کنیم را نداریم.

وی اظهار داشت: ما یک سامانه ۱۳۵ داریم که هموطنان‎مان می‎توانند هم به عنوان شاکی و هم به عنوان گزارش دهنده اعلام تخلف و شکایت کنند. فرق این دو نیز در این است شاکی یک گزارشی را برای ما ارسال می‎کند و ما برای او تشکیل پرونده می‎دهیم و یک کد رهگیری صادر می‎کنیم که می‎تواند با این کد پیگیر شکایت خود باشد. اما گزارش دهنده، گزارشی از تخلف را برای ما ارسال می‎کند، ولی وقت پیگیری آن را ندارد. ما به این گزارش رسیدگی می‎کنیم و نتیجه آن را برای فرد مورد نظر ارسال می‎کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
فقط اشکال
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
خخخخخخخخخ
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
ما مشکل با مدیریت ۱۳۵ دارین به کی زنگ بزنیم