سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۱ کیلومتر از مسیر رودخانه‌های دیواندره لایروبی شد

مدیر اداره منابع آب دیواندره گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ کیلومتر از مسیر رودخانه‌های دیواندره لایروبی و ساماندهی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد محمدی با اشاره به اینکه رودخانه‌های کرفتو، گلانه، غیاث آباد و کوله از جمله مناطقی است که برای اولین بار لایروبی شدند، گفت: بیشترین مسافت لایروبی مربوط به رودخانه‌های قزل اوزن و چم دیواندره به طول ٢١ کیلومتر است.

او با بیان اینکه یکی از وظایف مهم شرکت آب منطقه‌ای حفاظت و صیانت از رودخانه‌ها و منابع آب‌های سطحی است، افزود: اغلب رودخانه‌های مهم و و بزرگ استان در شهرستان دیواندره واقع شده که بیشتر آن‌ها از کوه‌های چهل چشمه، سرچشمه می‌گیرند.

مدیر اداره منابع آب دیواندره به شناسایی و مطالعات مناطق سیل خیز این شهرستان اشاره کرد و گفت: مهمترین عملیات و کار‌هایی که برای کنترل سیلاب و حفظ رودخانه‌ها انجام شد، تعریض بستر، لجن برداری، تحکیم پایه پل‌ها، ایمن‌سازی منازل واقع در مجاورت رودخانه‌ها و از همه مهمتر هدایت آب به یک مسیر مشخص بوده است.

محمدی یادآور شد: در حال انجام کار‌های مطالعاتی و مهیا کردن ماشین آلات مورد نیاز برای ساماندهی رودخانه‌های روستا‌های پاپاله، مرادقلی و جیران مینگ مورد نیاز هستیم و امیدواریم در ماه‌های آینده سال جاری لایروبی و ساماندهی این مناطق نیز انجام شود.

او اضافه کرد: برنامه‌های مشخصی برای دیگر رودخانه‌های این شهرستان در دستور کار قرار گرفته که عملیات لایروبی و ساماندهی این رودخانه‌ها نیز در آینده نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.