سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزان‌ترین خودرو‌های اسپرتی که تا سال ۲۰۲۰ عرضه شدند + تصاویر

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودرو‌های اسپرتی که تا سال ۲۰۲۰ عرضه شده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اکثر خودروسازان سهم قابل توجهی از سود خود را از طریق جوانان خواهان خودرو‌های اسپرت بدست می‌آورند. مشتریانی که با وجود داشتن رویا‌های بزرگ توان مالی چندانی نداشته و بیشتر به دنبال خرید خودرو‌های اسپرت مقرون‌به‌صرفه هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودرو‌های اسپرتی که تا سال ۲۰۲۰ عرضه شده و خرید آن‌ها الزاما نیازمند وجود یک حساب بانکی پرپیمان نیست.

این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب یک خودرو اسپرت تنها به میزان قدرت تولیدی موتور آن بستگی ندارد و عوامل دیگری همچون کارایی خودرو، امکانات و تجهیزات ارائه شده نیز بستگی دارد.

آلپاین A ۱۱۰:

این خودرو از دیدگاه کارشناسان تلویزیونی تاپ‌گیر یکی از بهترین خودرو‌های اسپرت بازار محسوب می‌شود. این کوپه کامپکت فرانسوی در مقایسه با خودرو‌های برجسته و جذابی همچون بوگاتی شیرون، فراری ۴۸۸ و پیستا گوی رقابت را از آن خود کرده است.

آلپاین A ۱۱۰ به دلیل بهره‌مندی از شاسی آلومینیومی وزن کمی داشته و از یک موتور ۱٫۸ لیتری بنزینی توربو بنزینی با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. وزن کم در کنار یک جعبه دنده دو کلاچه سبب شده که این خودرو به راحتی در کمتر از ۴٫۵ ثانیه از سرعت ۰ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

این مشخصات در کنار امکانات خاص خودرو‌های اسپرت همچون صندلی‌های مسابقه‌ای، رینگ‌های ۱۷ اینچی سبک‌وزن، تودوزی میکروفایبر و تریم داخلی فیبر کربنی صفت اسپرت را کاملا برازنده این آلپاین دوست‌داشتنی کرده است. نسخه‌های لوکس این خودرو از تجهیزات خاص‌تری برخوردار هستند که صدالبته با افزایش قیمت نهایی خودرو همراه است.

پورشه ۷۱۸ باکستر/ کیمن

پورشه ۷۱۸ را در مدل‌های باکستر و کیمن با همراهی یک پیشرانه ۲۹۵ اسب بخاری راهی بازار کرده است. این خودرو‌ها به صورت استاندارد از یک جعبه دنده دستی برخوردار بوده و در حالت آپشنال یک جعبه PDK بر روی آن‌ها نصب می‌شود.

هر دو مدل روباز و کوپه ۷۱۸ می‌توانند شتاب صفر تا ۱۰۰ را با کمک جعبه دنده دستی در کمتر از ۴٫۹ ثانیه طی کنند و بیشینه سرعت آن‌ها نیز ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت است.

ظاهر هر دو خودرو خاص و جذاب بوده و علت این موضوع نیز آن است که پورشه دقت بالایی در طراحی آن‌ها به خرج داده است. این دقت در کنار تجهیزات و امکانات اسپرت سبب محبوبیت بالای محصولات مذکور شده است.

جالب است بدانید پورشه برای کاهش وزن دو مدل باکستر و کیمن سیستم اطلاعات و سرگرمی را از این خودرو‌ها حذف کرده که البته در صورت تمایل خریداران این سیستم بر روی خودرو‌های مذکور نصب خواهد شد. این اقدام بدون پرداخت هزینه اضافه صورت می‌پذیرد.

۷۱۸ کیمن و باکستر دارای دسته‌موتور‌های فعال، سیستم دیفرانسیل عقب قفل‌شونده و فناوری توزیع گشتاور هستند و از سرپوش آینه‌های عقیق خاکستری و رینگ‌های ۲۰ اینچی با رنگ خاکستری تیتانیومی براق بهره می‌برند.


بیشتر بخوانید


بی ام و M ۲ Competition/ CS

با گذشت مدت کوتاهی از معرفی BMW M ۲ Competition به عنوان یکی از کوچیکترین کوپه‌های تولیدی بی ام و این کمپانی نسخه CS مدل M ۲ را نیز معرفی کرد.

این خودرو به دلیل استفاده گسترده از قطعات فیبرکربن هم وزن کمتری نسبت به BMW M ۲ Competition داشته و هم از نظر کارائی و قدرت موتور از این خودرو قوی‌تر است. به همین دلیل نسخه CS را می‌توان نسخه پیشرفته‌تر و اسپرت‌تر M ۲ Competition دانست.

این خودرو از یک موتور توربو شش سیلندر ۳٫۰ لیتری TwinPower برخوردار است که ۴۴۴ اسب بخار نیرو و ۵۵۰ نیتوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور با گیربکس ۶ دنده دستی و یا یک گیربکس دو کلاچه ۷ دنده جفت می‌شود. این خودرو می‌تواند تنها در ۴٫۰ ثانیه، از سرعت ۰ به سرعت ۶۰ مایل یا ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد، البته در آپشن گیربکس دو کلاچه این زمان، ۴٫۲ ثانیه است. بالاترین سرعت بی ام و M ۲ Competition/ CS نیز ۱۷۴ مایل یا ۲۸۸ کیلومتر در ساعت است.

تویوتا GR SUPRA

با گذشت زمان و عرضه نسل‌های مختلفی از سوپرا این خودرو روز به روز محبوبیت بیشتری کسب کرد و حالا نسل پنجم آن با همراهی یک برچسب قیمتی معقول کاملا جای خود را در دل خودرو دوستان باز کرده است.

تویوتا از آغاز مراحل طراحی و ساخت این خودرو درست زمانی که تصمیم به شروع همکاری با بی ام و گرفت هدف خود را تولید یک خودرو اسپرت جوان‌پسندانه عنوان کرد.

نسل پنجم GR SUPRA مجهز به یک پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۶ سیلندر توربوشارژ، قدرتی معادل ۳۳۵ اسب بخار دارد.

این قوای محرکه پیش از این در Z ۴ و ۴۴۰ i نیز مورد استفاده قرار گرفته و برای بسیاری از مصرف‌کنندگان خودرو‌های آلمانی نام آشنا است.

تویوتا GR SUPRA می‌تواند در کمتر از ۴٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

مزدا MX ۵

هرچند مزدا نسخه ۲۰۱۹ مدل MX ۵ را نسبت به نسخه ۲۰۱۸ این خودرو با افزایش قیمت همراه کرده، اما این افزایش قیمت با توجه به بهبود کارائی و قدرت خودرو کاملا به مذاق طرفداران این کمپانی خوش آمده است.

در کل نسخه ۲۰۱۹ نسبت به نسخه قبلی ۲۶ اسب بخار افزایش قدرت و ۵ نیوتن متر افزایش گشتاور را تجربه کرده و این بدین معنی است که قوای محرکه جدید ۲ لیتری ۴ سیلندر توان تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. برای خودرو مذکور هر دو جعبه دنده ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک نیز در نظر گرفته شده است.

این خودرو به خصوص در نسخه مجهز به جعبه دنده دستی به راحتی می‌توان افرادی که به دنبال لذت واقعی رانندگی هستند را راضی کند و گواه این ادعا نیز جوایز و تعاریف متفاوتی است که از سوی مجلات مختلف رانندگی و منتقدان بزرگ دنیای خودرو به MX ۵ اهدا شده است.

تویوتا GT ۸۶/ سوبارو BRZ

هر دو خودرو مذکور در طی یک اقدام مشترک بین تویوتا و سوبارو طراحی شده و حاصل یک پروژه مشترک هستند. به همین منظور نیز بی‌راه نیست که آن‌ها را دوقلو‌های همسانی بنامیم که از یک موتور ۲ لیتری مربعی نیرو می‌گیرند.

جالب است بدانید هر دو خودرو حتی در یک کارخانه در منطقه گونما ژاپن از خط تولید خارج شده، اما با وجود شباهت‌های فراوان تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند.

این تفاوت‌ها شامل برچسب قیمتی، امکانات و تنوع تجهیزات عملکرد و قابلیت‌های دینامیکی و همچنین مصرف سوخت است.

با این وجود بسیاری از کارشناسان این دو خودرو را در کنار یکدیگر قرار داده و از هر دو به عنوان نمونه‌ای از بهترین خودرو‌های اسپرت یاد می‌کنند.

هر دو مدل تویوتا GT ۸۶ و سوبارو BRZ از یک موتور ۴ سیلندر باکسر تنفس طبیعی به حجم ۲ لیتر نیرو می‌گیرند. این موتور توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور را دارد.

با وجود مشخصات یکسان در خصوص سیستم قوای محرکه، اما عملکرد این موتور بر روی هر خودرو متفاوت بوده و همراهی گیربکس‌های متنوع نیز بر این تفاوت افزوده است. اینجاست که داشتن عملکرد‌های مختلف توجیح می‌شود.

منبع: خودرو ۴۵

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
مجید
۱۳:۲۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سلام ما اسپرت نمی خوایم
همین تولید داخل رو حل کنید بسه
قیمت ها روز به روز می‌ره بالا قرعه کشی می کنند. تازه برای چی پراید
همین کیفیت و تیراژ داخل رو ببرید بالا قیمت ها بیاد پایین کافیه
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
فراری،لامبورگینی و مازراتی بهترین اسپرت ها هستن
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
اینا ارزونه؟
ایرانی
۱۰:۲۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
حیف که خارجی ها لذت پراید و پژوهای مدل 30 سال پیش رو نمیچشند و تو نوبت دریافت خودرو نشستن با پیش پرداخت و تحویل یکسال بعد رو نمیفهمند!
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
یعنی از پراید ارزونتره