سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالملک بدرالدین: آمریکایی‌ها به‌خاطر موقعیت و ثروت یمن، چشم به کشورمان دوخته اند

رهبر انصارالله یمن اعلام کرد آمریکا به دلیل موقعیت راهبردی یمن، به این کشور چشم دوخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی امروز خود اعلام کرد آمریکایی‌ها به دلیل موقعیت راهبردی و ثروت طبیعی یمن، به این کشور چشم دوخته اند.

او گفت: آمریکایی‌ها درک می‌کنند که آزادی ملت یمن به معنای نقش مهم آن‌ها در جهان اسلام می‌باشد.

رهبر انصارالله یمن گفت: انقلاب ۲۱ سپتامبر، امتداد انقلاب‌های یمن و علامت روشگرانه‌ای در زندگی ملت ماست. شماری از چالش‌ها و مشکلات پیش از انقلاب ۲۱ سپتامبر وجود داشت که با فداکاری‌های کریمانه افرادی مانند شهید صالح صماد روبرو شد.

او همچنین گفت: انقلاب ۲۱ سپتامبر، تصمیم گیری امور یمن را از دست سفیر آمریکا درآورد و صورت واقعی کشور‌های متجاوز را در عادی سازی روابط آشکار ساخت.

عبدالملک بدرالدین همچنین گفت: بزگترین اهداف انقلاب ۲۱ سپتامبر، آزادی و استقلال بود. بدون آزادی و استقلال، ملت در نوعی از استعمار و بردگی به سر می‌برد.

او در ادامه تأکید کرد: ملت یمن نخواهد پذیرفت که آزادی و استقلالش مصادره شود. سرعت مداخلات آمریکا در یمن پس از وقایع ۱۱ سپتامبر فزونی یافت.

آمریکایی‌ها تمایل دارند تمامی عناصر مبتنی بر قدرت خود را از یمن خارج کرده و عوامل شکاف در داخل را تقویت کنند. آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که ملت یمن را تحت عناوین مختلف پراکنده کنند.

او در ادامه تصریح کرد: سفیر آمریکا در مؤسسات امنیتی و سیاسی مداخله می‌کرد و برنامه‌ای را در تمامی مؤسسات دولتی ایجاد کرده بود.

رهبر انصار الله یمن همچنین اظهار کرد: دولت صنعا امروز تسلطی بر نفت ملی و گذرگاه‌های زمینی و هوایی و کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی ندارد. وضع وخیم معیشتی امروز یمن نتیجه تجاوز ائتلاف سعودی و محاصره یمن است. ائتلاف سعودی با توطئه‌چینی علیه بانک مرکزی یمن تلاش کرد که ارز ملی را در مقابل دلار تضعیف کند.
او همچنین از وجود هماهنگی مخفیانه میان مقامات سابق یمنی با اسرائیلی‌ها قبل از انقلاب ۲۱ سپتامبر برای عادی‌سازی روابط خبر داد.

عبدالملک بدرالدین درباره تلاش مقامات سابق یمن برای برقراری روابط دوستانه با صهیونیست‌ها نیز یادآور شد: مسؤولان اسرائیلی به صنعا آمدند و دیدار‌هایی با مقامات سابق داشتند و توافق‌هایی برای تقویت روابط میان نظام سابق و رژیم صهیونیستی امضا شده بود.

رهبر انصار الله تصریح کرد: هدف دشمن، اشغال یمن است. بعد از تلاش عربستان برای سیطره بر المهره، برخی پرده از این واقعیت برداشتند.

او درباره عادی‌سازی روابط برخی کشور‌های عربی با اسرائیل گفت: مراسم جشن ترامپ برای اعلام عادی‌سازی با اسرائیل و اقدامات سعودی در این راستا، پرده از واقعیت برای همه مردم منطقه برداشت. همه اقدامات سعودی و امارات و متحدان آن‌ها در منطقه تنها در راستای خدمت به آمریکا و اسرائیل است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.