سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان، زادگاه مردان بزرگی چون حاج قاسم است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و همچنین استاندار کرمان، در پیامی با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، کرمان را سرزمین مردان بزرگی از جمله سلیمانی ها و پورجعفری ها دانستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمان و محمـــدجواد فــدائی، استاندار کرمان، در پیامی مشترک، ضمن بزرگ داشت هفته دفاع مقدس، با تاکید بر ضرورت تکریم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، از اهالی فرهنگ و رسانه خواستند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام ورزند.

 متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«نشود زمزمه خون شــهیدان خاموش سوز عرفانی این نغمه، ز ساز دگری است»

ایران، سرزمین مردان بزرگی است که در دفاع از دین و وطن خود حماسه آفریده‌اند و کرمان سرزمین کم‌بدیل و شکوهمند ایثار سلیمانی‌ها، دل‌دادگی پورجعفری‌ها، اخلاص مغفوری‌ها، تقوای یوسف‌الهی‌ها، عرفان ماهانی‌ها و اقتدار زنگی‌آبادی‌ها و کانون بلامنازع مقاومت ایران است.

این دیار خاستگاه هزاران شهید، جانباز، ایثارگر و آزاده ی برومند است. مردانی که حدیث «إنّ الجهاد باب من أبواب الجنّة» را باور داشتند و با ایمان به این کلام نبوی که «إنّ الله یبغض رجلا یدخل علیه فی بیته و لا یقاتل»، در برابر زورگویی نظام سلطه به پای‌مردی ایستادند.

در باور ما تکریم آنان یک ضرورت و ترویج و نشر اندیشه ی ایثار و شهادت یکی از رسالت‌های مهم اهالی فرهنگ و رسانه است؛ اگر چه قلم، یارای نوشتنِ آن مایه از مجاهدت، پایایی و پایداری را نداشته نباشد.

به راستی که ۲۸۹۰ روز ایستادگی در زیر گلوله‌باران دشمنان و تقدیم بیش از ۱۹۷ هزار شهید چگونه در وصف می‌گنجد؟ سخن گفتن از آنان تنها یک واژه را فرایاد می‌آورد: «عشق»؛ چرا که «صحبتِ شوریده‌حالان، مایه شوریدگی است».

ما نیز به تأسّی از رهبر معظم انقلاب (مدّ ظلّه العالی) که فرمود:‌

نمی‌کَنم دل از این عرصه شقایق‌فام
کنار لاله رخان آشیانه می‌سازم

در کنار همه ی نیرو‌های ارجمندِ نظامی و انتظامی و هم‌نوا با خانواده ی شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگانِ گران‌قدر، فرهنگ پایداری را پاس می‌داریم و با درود بر روان قدسی همه ی شهدای انقلاب اسلامی، آغاز هفته دفاع مقدس را به همه مردم ایران و به ویژه مردم عزیز استان کرمان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

حسن علیدادی سلیمانی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان

محمــــدجواد فدائی
اســــتاندار کـــرمان

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.