سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری آیین رونمایی از تندیس و لگوی ورزش زوران

آیین رونمایی از تندیس و لگوی ورزش زوران با حضور رئیس فدراسیون و روسای هیات‌های بومی محلی شش استان همدان، کردستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه و خوزستان در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام بهروش رئیس انجمن زوران کشور و رئیس هیات بومی محلی استان کرمانشاه با اشاره به ثبت ملی ورزش زوران در سال‌های گذشته، گفت : این رشته ریشه‌ای کهن در استان‌های منطقه غرب کشور دارد که چندسال پیش طی پروسه‌ای سه ساله آن را به مرکزیت کنگاور و به نام استان کرمانشاه ثبت ملی کردیم.

او ثبت ملی زوران را قدم اول برای توسعه آن دانست و گفت : برای اینکه بتوانیم زوران را در ابتدا در سطح کشور و بعد در جهان اشاعه دهیم و تثبیت کنیم، نیاز است که همه استان‌های زاگرس نشین باهم همفکری و هم افزایی داشته باشند.

رئیس انجمن زوران کشور افزود: از آنجایی که ممکن است زوران به عنوان ورزشی بومی منطقه زاگرس در استان‌های مختلف فنونی متفاوت داشته باشد، برای همین باید اساسنامه‌ای کلی و واحد برای آن تدوین کنیم.

او ادامه داد: پس از تدوین یک اساسنامه قدرتمند برای زوران، باید آن را به تائید فدراسیون و وزارت ورزش برسانیم و بعد برنامه اشاعه این ورزش را در سطح کشور شروع کنیم.

بهروش گفت: همچنین برای تثبیت زوران به یک گود زوران استاندارد نیاز داریم که از چندسال پیش پیگیر احداث آن در کنگاور بودیم و حتی فرماندار این شهرستان سه هزار هکتار زمین را به آن اختصاص داد.

او افزود: بعلاوه حدود دو میلیارد تومان اعتبار برای آن گرفتیم، اما به دلیل نبود انسجام در استان نتوانستیم این پروژه را به اجرا برسانیم و در نهایت اعتبار هم از دست رفت.

رئیس هیات بومی محلی استان کرمانشاه ادامه داد: اگر بخواهیم گود زوران را در شرایط فعلی احداث کنیم دیگر با دو میلیارد تومان اعتبار امکانپذیر نیست و حداقل ۱۰ میلیارد تومان پول می‌خواهیم. با این وجود دست از تلاش برنداشته‌ایم و همچنان پیگیر احداث این گود در کرمانشاه هستیم.

رئیس انجمن زوران کشور خواستار همدلی و همراهی استان‌های زاگرس نشین برای توسعه زوران شد و گفت: زوران مختص استان‌های غرب کشور است و سند معتبری خواهد بود که به ارزش‌های زاگرس نشینان اضافه می‌شود؛ لذا باید با تعصب به آن نگاه کنیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.