سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر علوم:

مهم ترین وظیفه حوزه و دانشگاه کشف توانمندی‌ها است

رحیمی گفت:۷۰ درصد رشته‌های علمی کشور در شاخه غیر علوم‌انسانی است و مهم ترین وظیفه حوزه و دانشگاه کشف توانمندی‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، غلامحسین رحیمی،معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در نخستین جلسه مجمع رؤسای پژوهشگاه‌های علوم انسانی-اسلامی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشگاه‌های علوم اسلامی باید تدوین و چاپ مقالات بین المللی را در دستور خود قرار دهد.

او افزود: به‌عنوان وزارت علوم از پژوهشگاه معارف اسلامی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که بیشترین ارتباطات را با وزارت علوم دارند توقع داریم، در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم زیرساخت‌ها به نوعی فراهم است و این نقطه می‌تواند شروع همکاری حوزه و دانشگاه از نظر علمی هم باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: باتوجه به موافقت وزیر علوم قرار شد بازدیدی از مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری قم انجام شود که انصافاً توانمندی‌های واقعی در اینجا نهفته است؛ با تشکیل این مجمع، پشتوانه علمی - تحقیقاتی خوبی برای حوزه تشکیل خواهد شد.

رحیمی با اشاره به رسالت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مهم ترین وظیفه حوزه و دانشگاه کشف قابلیت‌ها و توانمندی‌های کشوری است، وگرنه در محدوده پژوهشگاه و دانشگاه ظرفیت‌ها محدود هستند.

او با بیان این که "۷۰ درصد از رشته‌های علمی ما در حوزه‌های غیرعلوم انسانی است" تصریح کرد: اگر نیاز باشد باید یک سری پژوهشکده‌های جدید را منحل می‌کنیم و تعدادی پژوهشکده مؤثر تأسیس شوند و این یک سرخطی را به ما می‌دهد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: بخش زیادی از امور تحقیقاتی که انجام می‌شود، جزو نیاز‌های علمی و تحقیقاتی بوده است و باید برای برخی از شاخه‌ها قالب‌ها را مشخص کنیم و در قوانین و اهداف برخی پژوهشکده‌ها باید تجدید نظر شود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.