سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال موج سوم کرونا در بوشهر وجود دارد/ آمار سالمندان در میان قربانیان کرونا بالاست

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: هر چند بوشهر اکنون با روند انفجار ابتلا روبه رو نیست، اما با توجه به وضعیت استان‌های همسایه آغاز موج سوم کرونا در این استان دور از انتظار نیست.

به گزارشگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در جلسه شورای اداری استان با تاکید بر نقش ادارات در پیشگیری از کرونا، بیان کرد: مدیران ادارات، رئیس ستاد مبارزه با کرونای دستگاه خود باشند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را با جدیت پیگیری و مدیریت کنند.

او ادامه داد: برنامه ما معطوف به پیشگیری از همه‌گیری بیماری در ۶ ماه پیش رو است، زیرا شاهد افزایش ابتلا در این استان خواهیم بود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به آمار بالای سالمندان در میان جان باختگان ۵۶۲ نفری کرونا در استان، عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد در محافظت از سالمندان دقت کافی نداشته‌ایم و کرونا را با خود به خانه برده‌ایم.

رعایت بهداشت کرونایی در ۸۳ درصد اماکن و اصناف مطلوب است

کشمیری اعلام کرد: تاکنون ۱۰۲ هزار بازرسی از اماکن و اصناف استان صورت گرفته است که از این شمار ۸۵ هزار مورد به لحاظ رعایت شیوه نامه‌ها مطلوب و ۱۷ هزار مورد نامطلوب ارزیابی شد و تعدادی نیز پلمب شد.

او گفت: بر اساس این بازرسی‌ها در استفاده از ماسک در ادارات استان ۹۷ درصد، رعایت فاصله‌گذاری ۹۰ درصد و ضوابط بهداشتی ۷۷ درصد است.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: استفاده از ماسک در بانک‌ها ۹۵ درصد است و ۸۹ درصد نیز فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود و این آمار در اصناف به ترتیب ۹۴ و ۹۰ درصد است.

کشمیری عنوان کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس استان به ترتیب ۹۰ و ۷۵ درصد است، این میزان برای کارخانه‌ها، استفاده ۹۶ درصدی از ماسک و رعایت ۸۴ درصدی فاصله‌گذاری است و در فرودگاه‌ها ۱۰۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند و ۹۰ درصد نیز به رعایت فاصله‌گذاری پایبندند.

او افزود: در سواحل استان تنها ۶۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

سال تحصیلی دانشگاه‌ها مجازی است

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه سال تحصیلی کنونی برای همه دانشگاه‌های استان مجازی است، گفت: تنها دانشجویان سال آخر که واحد‌های پایان‌نامه‌ای دارند به صورت حضوری فعالیت می‌کنند که باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به آنان خوابگاه داده شود به گونه‌ای که در هر اتاق حداکثر دو نفر حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.