سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهلت دو ماهه حماس به رژیم صهیونیستی برای رفع محاصره غزه

عضو ارشد حماس اعلام کرد این جنبش در سایه شیوع کرونا دو ماه به رژیم صهیونیستی فرصت داده تا به محاصره غزه پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس، اعلام کرد که این جنبش به رژیم صهیونیستی دو ماه فرصت داده تا به محاصره غزه پایان دهد.

او در مصاحبه با رادیو «صوت الاقصی» گفت: غزه کمبود تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا را نمی‌پذیرد و مقاومت قادر است تمام صهیونیست‌های اشغالگر را به پناهگاه بفرستد.

الحیه تأکید کرد: نمی‌پذیریم که در کنار محاصره، مرگ جدیدی برای ملت ما رقم بخورد و تمامی امکانات مادی و معنوی حماس را با حمایت طرف‌های دولتی برای مقابله با همه گیری این ویروس به کار گرفته‌ایم.

او افزود: حماس و طرف‌های دولتی از زمان ورود ویروس کرونا به نواز غره توانسته‌اند مانع شیوع این ویروس میان مردم شوند.

از سوی دیگر، حازم قاسم، سخنگوی حماس اعلام کرد که «نیکلای ملاینوف» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح، با فرماندهان حماس دیدار و درباره محاصره غزه و رنج اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در سایه شیوع کرونا و نقش سازمان ملل در کاهش آثار محاصره غزه رایزنی کرد.

سخنگوی حماس این دیدار‌ها و گفتگو‌ها را بخشی از تلاش مستمر این جنبش با تمامی طرف‌ها برای برداشتن محاصره نوار غزه عنوان کرد.

طی روز‌های اخیر و در پاسخ به رژیم اشغالگر قدس در آشکارسازی روابط با حاکمان کشور‌های عربی، گردان‌های عزالدین قسام طی چندین نوبت اقدام به شلیک موشک به سمت دریای مدیترانه کردند، آخرین مورد از پرتاب موشک در روز چهارشنبه هفته پیش روی داد.

پیش از این اسماعیل هنیه از جمله چهره‌های شاخص مقاومت فلسطین و از اعضای ارشد حماس تاکید کرده بود که توان نظامی فلسطین طی سال‌های اخیر شدیدا افزایش یافته، تا آنجا که موشک‌های گروه‌های مقاومت قابلیت رسیدن به شهر تل‌آویو و دیگر شهر‌های مهم در رژیم صهیونیستی را دارند.

پایگاه «عربی ۲۱» همچنین به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته اجرایی فتح، با سران حماس در ترکیه دیدار خواهد کرد و هدف از دیدار مذکور، رایزنی درباره «رهبری مشترک» است.

الرجوب اخیرا در اظهاراتی مطبوعاتی گفته بود، مذاکره دوجانبه با حماس برای پایان اختلافات و حصول آشتی بر اساس شراکت و مقاومت مردمی در جریان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.