سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین برنامه جامع برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای تدوین برنامه جامع در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت : در این راستا به همه ادارات و نهاد‌ها نامه زده ایم که برنامه‌های خود را اعلام کنند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به کار‌های معرفتی داریم، گفت: برای نهادینه کردن این فرهنگ نیاز به همراهی همه دستگاه‌ها وجود دارد.

او گفت : باید برای انتشار وصیتنامه و خاطرات شهدا و ایثارگران برنامه ریزی شود و به جایی برسیم که اگر فردی از خیابانی عبور کرد که مزین به نام یک شهید بود، با جست و جوی نام آن شهید در فضای مجازی بتواند به سهولت به زندگینامه و مشخصات آن شهید دسترسی پیدا کند. شهید ادبیان، شهید شمشادیان و ... شهدای شاخص استان کرمانشاه هستند که متاسفانه جامعه خیلی آن‌ها را نمی‌شناسند.

او با بیان اینکه استان کرمانشاه ۹۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار و ۶۰۰ جانباز و ۱۸۰۰ آزاده دارد، افزود: استان کرمانشاه جایگاه هفتم کشور را از نظر تعداد شهدا دارد.

عسگری با اشاره به نقش برجسته زنان کرمانشاهی در سال‌های دفاع مقدس، گفت: استان کرمانشاه با ۱۱۵۰ جانباز زن بیشترین تعداد جانبازان زن کشور را دارد و از نظر تعداد بانوان شهیده نیز با ۹۵۰ بانوی شهید دومین استان کشور بعد از خوزستان است.

او اشاره‌ای هم به برنامه‌های مجموعه بنیاد شهید برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه داشت و گفت: عطرافشانی مزار شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا، نواختن زنگ ایثار در مدارس شاهد، انعکاس سخنرانی ۴۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در فضای مجازی، تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان است.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.