سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام مسئولان خوزستان به مناسبت هفته دفاع مقدس

مسئولان خوزستان پیام های جداگانه ای به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس صادر کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خوزستان پیام‌های جداگانه‌ای به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس صادر کردند.

دفاع مقدس طلیعه جاودانه غرور ملی است

رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان با انتشار پیامی فرا رسیدن هفته مقدس را به همه شهروندان به ویژه خانواده معزز شهدا، ایثارگران، جانبازان و همکاران تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است؛

هنگامه اتحاد و همبستگی ملی مردم در دفاع از شریعت اسلام و مرز‌های سرزمینی است که با نثار خون پاک فرزندان این مرز و بوم و ایثار و مجاهدت‌های مثال زدنی آن‌ها جاودانه شد و بی شک این دوران باشکوه پراز غرور، حماسه و دلاوری یکی از برجسته‌ترین افتخارات در دفتر خاطرات نظام شکوهمند اسلامی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاور مردی‌های شهیدان گرانقدر فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که نمودار مجموعه‌ای از افتخارات ملت ایران در دفاع از مرز‌های میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است را به رهبر معظم انقلاب، ملت شهید پرور ایران اسلامی به ویژه رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس، جانبازان، آزادگان سرافراز، خانواده معزز شهدا و همکاران عرصه ارتباطات تبریک عرض می‌نمایم.

دفاع مقدس هویت ملی همه ما است

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک در پیامی هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و از رشادت فرزندان برومند این شهرستان در دوران پرافتخار دفاع مقدس تجلیل کرد.

در متن این پیام آمده است:

بی شک دفاع مقدس هویت ملی همه ما است، دفاع مقدس سند افتخار فرد فرد ایرانیان است، دفاعی با قداست که مملو از حماسه‌های ایمان و ایثار بود، دفاع مقدس، سراسر شور و شعور و معرفت بود. چه حماسه‌هایی از جنس استقامت و دلیری خلق و چه لحظات پرافتخاری در تاریخ این مرز و بوم با شجاعت و دلاورمردی فرزندان ایران زمین ثبت شد.

مردم ایران اسلامی با سلاح ایمان، اعتقاد و عشق در برابر گلوله‌های دشمن بعثی و حامیانش ایستاد و درس فداکاری و سربلندی خود را در تاریخ ماندگار کردند و اینک با گذشت چهار دهه از آن دوران، هنوز هم دفاع مقدس نماد مقاومت ملت است و، اما اندیمشک نامی که با مقاومت ستودنی خود حماسه ساز شد.

مقاومت مردم اندیمشک در دوران جنگ تحمیلی بر کسی پوشیدهنیست و در این رابطه حماسه ششم مهر ۱۳۵۹ و ۴ آذر ۱۳۶۵ روز ایستادگی مردم اندیمشک در برابر دشمن تا دندان مسلح نقش مهمی در حفظ کیان اسلامی داشت. تاریخ گواه حماسه مقاومت رادمردان و شیرزنان این دیار است و به راستی که تاریخ ایران اسلامی به چنین مردمی افتخار می‌کند و یاد و خاطره شهدای والامقام، ایثارگران سرافراز و جانبازان پرافتخار را ارج می‌نهیم.

اینجانب چهلمین سالگرد دفاع مقدس، روز‌های سراسر شور و عشق و ایمان و ایثار را گرامی داشته و امیدوارم همه ما رهروان واقعی راه شهدا باشیم.

دفاع مقدس گنجینه ۴۰ ساله الهام‌بخش و راهگشا

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در پیامی ضمن گرامیداشت دلاوری‌ها و رشادت‌های ملت غیور و نستوه در برابر دشمن بعثی، میراث ۸ سال دفاع مقدس را الگویی الهام‌بخش برای همه نسل‌ها و مقاطع سرنوشت‌ساز توصیف کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بی گمان هنگامی که فرماندهان خام اندیش و کوردل حزب بعث در شهریور ۱۳۵۹ خیال واهی اشغال ۳ روزه خوزستان و ۷ روزه کشور را در مخیله علیل خود می‌پروارندند، شناختی از عزم و اراده ملتی که انفجار نور در بهمن ۵۷ و سرنگونی طاغوت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله را رقم زده بودند، نداشتند و بر مبنای همین محاسبات خام و ناشیانه، جسارت تعرض به این آب و خاک اسلامی را به خود راه دادند.

در طول سال‌های دفاع جانانه و قهرمانانه و در عین حال مظلومانه ملت شهیدپرور ایران با وجود برخورداری از حمایت‌های جبهه استکبار جهانی و ارتجاع منطقه، متوجه اشتباه خود شدند و به عظمت و اقتدار ملتی پی بردند که شهادت را سعادت می‌دانست و با تکیه به نیروی لایزال الهی و امداد‌های غیبی همه بن‌بست‌ها و موانع را در راه نیل به آرمان‌های والای انسانی و اسلامی از سر راه بر می‌داشت.

اینک که در آستانه چهلمین سالگرد آن دوران پرافتخار حماسه، دلاوری و رشادت هستیم، گنجینه سرشار آن می‌تواند به مثابه تجربه و دستاورد بزرگ و الهام‌بخش برای ارتقای عزم و اراده در برابر چالش‌آفرینی‌های استکبار و افزایش قدرت ملی به کار گرفته شود و یاد و خاطره حماسه آفرینی‌ها، ایثار و فداکاری همه اقشار ملت رشید و غیور ایران اسلامی گرامی داشته و رحمت و علو درجات برای شهیدان و امام شهیدان که با ارشادات داهیانه‌اش شکوه پوشالی طاغوت‌های زمانه را درهم کوبید، مسألت می‌نمایم.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.