سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رمدسیویر و رسیژن دارو‌هایی برای درمان بیماری کرونا

مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: برای درمان بیماری کرونا از دارو‌های رمدسیویر و رسیژن استفاده می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا غفاری مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز تجویز دارو‌های رسیژن و رمدسیویر را تنها راهکار درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا است.

او با بیان اینکه بیمارستان گلستان اهواز مسئول توزیع این دارو‌ها در سراسر خوزستان است، افزود: تجویز دارو‌های مذکور برای بیمارانی که در بیمارستان‌های رازی و گلستان بستری هستند، انجام می‌شود.

غفاری رسیژن و رمدسیویر را دارو‌های بین‌المللی درمانی برای کرونا عنوان کرد و بیان داشت: داروی رسیژن باید از ابتدای دوره بیماری آغاز شود. البته این دارو‌ها حدود ۴۵ روز است که برای درمان بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستان گلستان اهواز استفاده می‌شود و یک کمیته علمی نیاز به تجویز این دارو را برای بیمار بررسی می‌کند.

راه اندازی ۲۰ تخت برای رویارویی با پیک جدید کرونا

او در ادامه به راه اندازی یک بخش ویژه با ۲۰ تخت و کاملا مجهز از جمله ونتیلاتور و سانترال اکسیژن در بیمارستان گلستان اهواز با توجه به در پیش بودن پیک جدید کرونا اشاره و تصریح کرد: با اضافه شدن این بخش اکنون بیمارستان گلستان اهواز ۳۶ تخت ویژه و ۴۰ تخت عادی در فضایی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ متر در اختیار بیماران کرونایی قرار داده و در صورت نیاز امکان افزایش تخت و فضا وجود دارد.

مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز به فعال بودن ۷۶۶ تخت مصوب در این بیمارستان اشاره کرد و اظهار داشت: به ازای هر تخت ۱۷ نیرو نیاز است و اکنون ۲۰ پرستار به کادر درمانی بیمارستان گلستان اضافه شده، اما هنوز کمبود وجود دارد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.