سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه: آمریکا اقدامی صورت دهد با واکنش جدی مواجه می‌شود و مسئول تمامی عواقب خطرناک آن خواهد بود

وزارت خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد: چنانچه آمریکا رأسا یا با همکاری دست‌نشانده‌های خود اقدامی در راستای تهدیدات علیه ایران انجام دهد با واکنش جدی مواجه خواهد شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در واکنش به تحرک بی حاصل رژیم ایالات متحده آمریکا در بازگشت تحریم‌ها علیه ایران بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «آمریکا امروز در حالی به دروغ مدعی بازگشت قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران است که درخواست آمریکا به عنوان یک کشور غیرعضو در برجام برای آغاز روند احیای تحریم‌ها از اساس از سوی شورای امنیت رد شده و این روند هیچ‌گاه آغاز نشده است که امروز به سرانجام رسیده باشد. وزیر امور خارجه آمریکا خود نیز می‌داند که ادعایش در مورد بازگشت تحریم‌های شورای امنیت بی اساس، باطل و فاقد هرگونه اثرگذاری قانونی است و لذا به روش مالوف خود اقدام به تهدید و ارعاب کشور‌ها به وضع تحریم‌های ملی فرامرزی علیه آنان کرده است که خود بهترین گواه اعتراف آمریکا به شکست در حرکتش در شورای امنیت است.

همانگونه که جمهوری اسلامی ایران بار‌ها تاکید کرده است، رژیم ایالات متحده بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی است؛ این واقعیت هیچ‌گاه مانند امروز که آمریکا علنا به ارعاب و تهدید جهان می‌پردازد و قطعنامه‌های شورای امنیت را به هیچ می‌انگارد، نمایان و علنی نشده بود.

در سال ۲۰۱۸ زمانی که ایالات متحده به صورت یکجانبه و بر خلاف قوانین مصرح بین‌المللی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شد و هرگونه حق استفاده از ساز و کار‌های مندرج در این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ را صراحتا از خود سلب کرد، امیدوار بود با راهبرد به اصطلاح فشار حداکثری، ایران را بر سر دو راهی تسلیم یا فروپاشی قرار دهد.

امروز، اما با گذشت دو سال از آن تاریخ، ایالات متحده که در پیشبرد پروژه امنیتی‌سازی جمهوری اسلامی ایران، تنهاتر از هر زمان دیگری است، سرخورده از ناتوانی در ایجاد اجماع علیه ایران، به قلدری و باج‌خواهی از جامعه بین‌المللی روی آورده و در حالی که تقریبا تمام اعضای شورای امنیت به صراحت رویکرد مضحک ایالات متحده در قبال قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را رد کرده‌اند، رژیم آمریکا در چارچوب سیاست یکجانبه‌گرایانه و زورمحور خود کشور‌های جهان را به دلیل پایبندی به قوانین بین‌المللی به تحریم تهدید می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌های خشم‌آلود وزیر خارجه ایالات متحده را اقداماتی با مصرف سیاسی داخلی و از سر ضعف و استیصال و حاصل «نه» شنیدن‌های مکرر از جامعه بین‌المللی در ماه‌های اخیر و شکست‌های پی در پی در برابر دیپلماسی فعال جمهوری ایران می‌داند و به رییس جمهور آمریکا توصیه می‌کند بیش از این با پیروی از مشورت افراد جاهل و ناآشنا به شرایط جهانی، خود و کشورش را در سطح بین‌المللی منزوی نکند.

رویکرد رژیم کنونی آمریکا خطری بزرگ برای صلح و امنیت بین‌المللی و تهدیدی بی سابقه برای سازمان ملل متحد و شورای امنیت است. این بار وزیر خارجه رژیم آمریکا نه تنها تمامی اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد را به سخره می‌گیرد بلکه رسما و علنا جامعه بین‌المللی را به چالش کشیده و قلدری و یاغیگری دولتش را از اقدامات پشت صحنه به حرکت وقیحانه علنی تبدیل می‌کند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران تأکید می‌کند که چنانچه آمریکا رأسا - یا با همکاری معدود دست‌نشانده‌های خود اقدامی در راستای این تهدیدات انجام دهد با واکنش جدی مواجه خواهد شد و مسئول تمامی عواقب خطرناک آن خواهد بود.»


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Sasan
۱۳:۱۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
آمریکا هدفش مذاکره نیست هدفش به استعمار درآوردن کشور ماست میخواد از کشور ما یه نوکر بسازه مثل عربستان و.....
آخر مقاومت پیروزی است انشالله
هرگز آرزو نکن کشور مان در یک شرایطی که با قلدری و زور میخواهند به آن تحمیل کنند بپذیرد
درست است شرایط سخت است همه میدانیم ولی بهتر از شرایط ذلت بار زیر زور رفتن و قلدر بازی است
A
۲۳:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
با این وضعیت ماندن در برجام اشتباه است به نظر من ایران باید از برجام و ان پی تی خارج شودو جلو باج خواهیهای امریکا و غرب را بگیردو غنی سازی را به ۱۰۰در۱۰۰ برساند و بمب اتم را هم بسازد
درمقابل دشمنان نباید کم آورد
ناشناس
۲۳:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
بله بله
کورش
۲۳:۵۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
امریکا دست بردار نیست این طرف هم کوتاه بیا نیستن این وسط بدبخت مردم باید تاوان پس بدن بسه دیگه خسته شدیم
سعید موحدی
۲۲:۰۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مسئول محترم سایت yjc سلام : در قسمت نظرات بینندگان رنگ و علامت + ویا _ برای تایید ویا ا۵لام مخالفت با نظر یکنفر دیگر واضح نیست که رنگ ابی تایید هست ویا رنگ قرمز ،خوبست علامت مشخصه تری مثل سایر سایتها کنارش باشد .
ناشناس
۲۰:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مثل اينكه سي تا موشك كمشون بوده
محسن
۱۹:۰۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مگر کاری مانده که نکرده باشه وزارت خارجه نطق میکند شما در قبال ترور و تحریم و باج خواهی او چه کردید فقط حرف استاد حرف زدن وزارت حرف خارجه کشور ما را با تحریم فلج کرده بیکاری بیداد میکنه فساد ال ماشاالله آنوقت میگن امریکا کاری نمی تواند بکند اگر پول دوا و دکتر بچه ات را نداشته باشی می فهمی اگر صاحب خانه جوابت کرده باشه میفهمی
حرف حق
۱۹:۰۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
داداچ من در واکنش سریع که میخوای بدی یه دو دقیقه این قیمت تخم مرغ و کره رو ثابت نگه دار تا بتوتیم یه صبحانه با خیال راحت بخوریم
ناشناس
۱۷:۵۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
کاش از اول برجام را امضاء نمی کردید که بهانه بشود
saeed
۱۷:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
وقتی کل منافع اقتصادی و نظامی آمریکا در منطقه توسط محور مقاومت نابود شد آنگاه ترامپ قلدر میفهمد که نابودی جان و ماله مردم با تحریم ، چه اثراتی دارد..
ناشناس
۱۶:۲۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مبنای کل زندگی ما شده قیمت دلار

چطور آمریکا کاری نمی کنه ؟
برای چی کاری بکنه ؟!
فقط دلارش و ببین که چکار که نکرده .
اگر تونستین بیارینش پایین حرف برای گفتن دارین .
دوست
۲۳:۴۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اگه ذلتو بپذیریم دلار میاد پایین
ناشناس
۱۶:۱۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خود را فریب ندهیم.
امریکا خارج از سیسنم های حقوقی دنیا، امکان تحریم سایر کشورها را دارد
در دنیا اساس قدرت است. نه معاهدات سیاسی.
بختیاری
۱۵:۱۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آفرین درود بر دولتمردان و بزرگان وزارت امور خارجه.
آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
ناشناس
۱۴:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
بشین فقط بلدن شعار بدهند
ناشناس
۱۴:۲۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خوبه
ناشناس
۱۴:۱۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
تو رو خدا حمله کنید به امریکا
ناشناس
۱۴:۱۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
یک سال قبل امریکا گفت اجازه فروش نفت به ایران نمی دهیم و در مقابل ایران هم اعلام کرد تنگه هرمز می بندیم و اجازه صادرات نفت به هیچ کس نمی دهیم. Yjcعزیز ایا تنگه هرمز توسط ایران بسته شد؟ ایا کشور موفق شد نفت صادر کند؟ در این مدت متاسفانه حاج قاسم رو از دست دادیم. وضعیت اقتصادی کشور و مردم از هر زمان دیگری بدتر شده است. کشورهای عربی با اسراییل فقط برای ضربه به ایران دست دوستی دادند و در اینده شاهد نزدیک شدن اسراییل به مرزهای خود هستیم. آیا مسئولان ما توانستند کاری برای بهبود وضعیت کشور انجام بدهند؟ مطمئنا نه. . فقط خدا بخیر کند.
ناشناس
۱۸:۵۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مسئولین توانستند با مسئولین خواستند کاری برای بهبودی انجام دهند خیلی فرق می کند!!
ببینید خواستند و نتوانستند یا اصلا نخواستند کاری کنند؟
سپاه خواست و ماهواره به فضا پرتاب کرد موشکها را تست کرد و...
خواستن توانستن است ولی برعکسش درست نیست
ناشناس
۱۳:۵۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مثلا چکار
ناشناس
۱۸:۵۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چند تا توئیت طولانی و ترسناک بزنند!!
ناشناس
۲۲:۲۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
روحانی زودتر از قدرت کنار بره و رئیسی بیاد همه چی درست میشه
ناشناس
۱۳:۵۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خداوکیلی وعده نده دیگه
ناشناس
۱۳:۴۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
بايد به همه التيماتوم بديم از حالا به بعد يا همه با هم تحريماي آمريكا رو تحمل ميكنيم و دلار و سكه بايد همه جا مثل اينجا كه از هفت تومن شده بيست و سه هزار تومن صدها برابر گرونتر بشه يا ما ديگه تحمل نميكنيم
ناشناس
۱۳:۴۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
الان معنی این شعار سر درب وزارت خارجه چیه
مگه معنی آن استقلال کشور نیست
پس چرا همچی با دلار بالا میره این کجاش استقلاله
ناشناس
۱۳:۴۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
بايد به همه بگيم يا با هم تحريما رو تحمل ميكنيم يا ما هم تحمل نميكنيم
ناشناس
۱۳:۴۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
با سلام. احسنت. بايد با با آنها به زبان خودشان صحبت كرد.
....
۱۳:۳۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
بزنید بابا بزنید چنان پدرشو در بیارید که بقیه غلاف کنن . نامردم اگه نیام جنگ . ولی بزنید . آمریکا ، اسراییل ، عربستان و....
ناشناس
۱۳:۲۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: چنانچه آمریکا رأسا یا با همکاری معدود دست‌نشانده‌های خود اقدامی در راستای تهدیدات علیه ایران انجام دهد با واکنش جدی مواجه خواهد شد.

مثلا میخاید چه کار کنید ... نه جدا میخاید چه کار کنید.
متین
۱۳:۲۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
فعلا مردم دارن روز به روز بیچاره تر و فقیرتر و بی پولتر میشن ارزش پول ملی که روز به روز میاد پایین تر داریم فقط هرروز در مورد تحریم و فشار صحبت میکنیم فکری به حال سفره مردم که روز به روز داره کوچکتر میشه بکنیداین بود خبر خوش
ناشناس
۱۳:۲۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
عواقبشو میدونیم . آمریکار و تهدید میکنید که اگه دست از این کاراش بر نداره گرونی رو تو مملکت دو برابر میکنیم . یا شایدم میگین دلارتو میبریم میرسونیم 100هزار تومن . فقط شعار !!!!!
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مثلا میخواین چیکار کنید ؟
ناشناس
۱۹:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اگه درگیری در منطقه باشه چون آمریکا خارج از محدوده است آسیب چندانی نمی بیند .ما در برابر قلدری آمریکای جنایتکار فقط می تونیم ناوها و پایگاهها شو در منطقه بزنیم و یا تاسیسات نفتی و اب شیرین کن های اعراب حاشیه را در هم‌بکوبیم و اونها هم تاسیسات ما را نابود خواهند کرد و اگه تنگه را ببندیم خودمون هم‌آسیب می بينيم. به هر حال شرایط سختیه و اگر نبود قدرت موشکی و نظامی ایران سال ها پیش مورد تهاجم آمریکا قرار گرفته بودیم.
همه با هم‌مقاومت کنیم. در مقابل زورگویان بی وجدان تنها راه چاره مقاومت همه مردم است و نه اینکه عده ای در رفاه غرق باشند و ضعیفان تاوان بدهند. پاینده باشید.