سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح مکمل یاری با مگادوز ویتامین A برای کودکان خوزستانی

معاون فنی مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: طرح مکمل یاری با مگادوز ویتامین A برای کودکان زیر ۵ سال در استان خوزستان از ۵ مهر ماه آغاز می‌شود.

ناصر ضیغمی معاون فنی مرکز بهداشت استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به تشکیل وبینار تغذیه گفت: ویتامین A نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی، بیماری کرونا و مرگ ومیر ناشی از بیماری‌های عفونی در کودکان زیر ۵ سال دارد.

او افزود: دریافت مکمل مگادوز ویتامین A برای کودکان زیر ۵ سال به ویژه در مناطقی که کمبود این ویتامین یکی از مشکلات تغذیه‌ای است و یکی از توصیه‌های مهم برای کاهش عوارض ناشی از کمبود این ویتامین است.

ضیغمی با بیان اینکه در حال حاضر کودکان زیر ۲ سال قطره ویتامین آ+د و یا مولتی ویتامین دریافت می‌کنند و در نیاز آن‌ها به ویتامین A تامین می‌شود و نیازی به دریافت مگادوز ویتامین A ندارند، اظهار کرد: مگادوز ویتامین A برای کودکان ۲ تا ۵ سال ارائه می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان خوزستان با اشاره به نبود این ویتامین در بازار ایران بیان داشت: براساس درخواست دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از سازمان جهانی بهداشت و صندوق بین المللی حمایت کودکان (یونیسف)، مکمل مورد نیاز جهت استان‌های کم برخوردار تامین شده است و استان خوزستان که جزو این استان‌ها قرار دارد و شامل این برنامه شده و به همه کودکان ۲ تا ۵ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور از ۵ مهرماه مکمل مگادوز ویتامین A ارائه خواهد شد.

براساس این گزارش؛ وبینار تغذیه در خوزستان با حضور مژگان فطورچی رئیس گروه کودکان مدیریت سلامت خانواده، مهنوش صاحبدل رئیس گروه بهبود تغذیه و کارشناسان گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان، روسای مراکز بهداشت شهرستان ها و مسئولان واحدهای تغذیه و سلامت خانواده تشکیل شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.