سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب ۱۵ هزار کارت زرد در باغ‌های محمودآباد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: برای ردیابی مگس میوه در ۳۵۰ هکتار از باغ‌های محمودآباد ۱۵ هزار کارت زرد نصب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد زمانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیترانه‌ای در ۳۵۰ هکتار از باغ‌های مرکبات و سیاه ریشه محمودآباد در ۶ ایستگاه پیش آگاهی از ابتدای امسال انجام شد.

او افزود: تاکنون ۱۵ هزار کارت زرد، ۱۵۲ عدد فرمون، ۲۶۴ عدد قرص سراتینکس و ۲۴ عدد تله مکفیل برای ردیابی جمعیت این آفت در باغ‌های میوه نصب شده است.


بیشتر بخوانید


سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: مگس بالغ معمولاً در پشت برگ یا سطح زیرین میوه استراحت می‌کند و در شرایط عادی پرواز مگس کوتاه بوده و اغلب در سطح میوه‌های مجاور خسارت وارد می‌کند.

او ادامه داد: این آفت اگر در معرض باد شدید قرار گیرد تا مسافت یک تا دو کیلومتری و حتی بیشتر از محل اولیه خود می‌تواند پرواز کند.

زمانی افزود: تجهیـز نمایندگی‌های مجاز فروش سموم شیمیایی به اقلام و تجهیزات موردنیاز، اطلاع رسانی به شورا‌ها و دهیاران روستاها، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توزیع اطلاعیه‌های ترویجی برای تسریع در برداشت میوه‌های رسیده روی درخت و جمع آوری و دفن میوه‌های ریخته شده زیر درخت و آموزش زمان و نحوه مبارزه با این آفت همواره باید مورد توجه باغداران باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: نصب تله‌های جلب کننده یا تله‌های زرد چسبنده در باغات آلوده، جمع‌آوری و معدوم کردن میوه‌های آفت‌زده و مشکوک با غرقاب کردن در ظروف بشکه‌ای حاوی آب و مشتقات نفتی، مدفون کردن میوه‌ها در عمق ۵۰ سانتی متری خاک، سوزاندن میوه‌های آفت زده، طعمه پاشی تنه و سرشاخه‌های اصلی درخت به‌ویژه قسمت‌های آفتاب گیر درخت با پروتئین هیدرولیزات ۲ تا ۳ درصد به همراه سم مالاتیون با دوز دو در هزار از دیگر راهکار‌های کنترل این آفت است.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.