سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو رشته صنایع دستی در استان بوشهر احیا می‌شوند

عاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: دو رشته صنایع دستی گلیم گنخک و بادله کنگان در سال جاری احیا و باز زنده سازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، لیلا رحیمی عاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما در معاونت صنایع دستی استان نگاه ویژه و برنامه ریزی برای باز زنده سازی رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی در استان است.

او افزود: گلیم گنخک با بافت سنتی منحصربه فرد برخواسته از هنر مردمان خطه جنوب است که با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شده و ما در گام نخست تلاش خواهیم کرد تا این رشته احیا شود و در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

معاون صنایع دستی بوشهر عنوانکرد: بادله دوزی یکی از رشته‌های زیبای صنایع دستی بوده که از بهم پیوستن چند نوع زری با یکدیگر، به طوری که زری بزرگ در وسط و زری‌های کوچک در اطراف قرار می‌گیرند و به شکل نوار‌هایی با پهنای ۱۵ سانتی‌متر تولید می‌شود و در تزیین لباس‌های زنانه کاربرد دارد.


بیشتر بخوانید

پرونده ۳ اثر تاریخی بوشهر برای ثبت در فهرست آثار ملی تکمیل شد


رحیمی گفت: در خصوص رشته بادله دوزی در حال تحقیقات میدانی و بررسی‌های فنی هستیم تا خاستگاه این رشته به طور دقیق مشخص شود و مراحل بعدی کار برای احیای این هنر انجام شود.

او بیان کرد: این معاونت تاکنون موفق به احیای سه رشته عبابافی روستای کردوان، چوقه بافی روستای بوحیری و حصیر بافی دشتی شده که بی تردید تلاش در این زمینه بار هنری تولیدات صنایع دستی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.