سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح شهید رهنمون در هفته دفاع مقدس در مناطق محروم

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح شهید رهنمون گفت: ۱۵ تیم شامل پزشک عمومی، پرستار، ماما، بهداشت کار و روانشناس همراه با داروی رایگان به ۱۵ نقطه شهر کرمانشاه و شهرستان‌های تابعه اعزام می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  رضا منصوری با اشاره به شروع هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور ماه، گفت: تلاش داریم سهمی در گرامیداشت این هفته داشته باشیم و به همین منظور برای خدمت به محرومان و مستضعفان که مالکان اصلی این انقلاب هستند، برنامه داریم و در طول هفته دفاع مقدس، هشت تیم تخصصی و فوق تخصصی را به مدت هشت روز از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه به مناطق محروم استان اعزام می‌کنیم.

او یادآور شد: برخی از این تخصص‌های اعزامی شامل تخصص ریه، پوست، قلب و عروق، چشم پزشکی، دندانپزشکی، عفونی، گوارش و کبد، نفرولوژی اطفال، خون و آنکولوژی اطفال است.

این مسئول بیان کرد: این هشت تیم به ترتیب در این هشت روز در شهرستان‌های کنگاور، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، پاوه، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، هرسین و دالاهو مستقر می‌شوند.

منصوری یادآور شد: بحث بیماریابی و ارجاع بیمار در روز‌های اعلام شده توسط شبکه‌های بهداشت و درمان این شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

او بیان کرد: در صورت معاینه و تشخیص نیاز به اعمال جراحی، بیماران در سطح اول به بیمارستان‌های شهرستان‌ها و در سطح بالاتر به مراکز درمانی شهر کرمانشاه ارجاع می‌شوند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه افزود: همچنین خدمات اکوکاردیوگرافی، انجام نوار قلب و سونوگرافی با دستگاه‌های پرتابل دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

منصوری افزود: برای خدمات رسانی بهتر به بیماران یک دستگاه آمبولانس با هماهنگی مدیر اورژانس پیش بیمارستانی استان در محل انجام برنامه‌ها مستقر می‌شود.

او یادآور شد: همچنین در هر هشت روز اعزام پزشکان، یک ساعت زودتر دو نفر پزشک عمومی جهت ویزیت، تقسیم بیماران و غربالگری اولیه در محل انجام برنامه حضور دارند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اجرای طرح «شهید رهنمون» در روز دوم مهر، گفت: در این طرح در روز چهارشنبه (دوم مهر) ۱۵ تیم شامل پزشک عمومی، پرستار، ماما، بهداشت کار و روانشناس همراه با داروی رایگان به ۱۵ نقطه شهر کرمانشاه و شهرستان‌های تابعه اعزام می‌شوند.
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.