سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی؛

هنگام مواجه شدن با سرقت چه کنیم؟

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از شهروندان خواست هنگام مواجه شدن با سرقت، بلافاصله با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و صحنه سرقت را بر هم نزنند.

سرهنگ حسینی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: حفظ صحنه برای ردیابی سارق خیلی مهم است و از مردم می‌خواهیم در هنگام سرقت از منزل، خودشان پلیس نشوند و دست به صحنه نزنند.

او با بیان اینکه متاسفانه بر هم زدن صحنه، کار را برای شناسایی سارق مشکل می‌کند، افزود: متاسفانه چندین مورد سرقت داشته ایم که در آن صاحبخانه به دستگیره ها، کمد، قفل، کشو و سایر وسایل دست زده و عملا اثر انگشت سارق یا سارقان را پاک کرده است.

سرهنگ حسینی ادامه داد: کارشناسان پلیس آگاهی هنگام مراجعه به محل سرقت و اثر برداری، اثر انگشت صاحبخانه و کسانی را که صحنه جرم را بر هم زده، پیدا کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در این مواقع حفظ صحنه جرم برای پلیس آگاهی خیلی مهم است تاکید کرد: پس از اطلاع به پلیس ۱۱۰ و حفظ صحنه، آنچه برای کشف و شناسایی اقلام سرقتی مهم است، دادن اطلاعات دقیق از اجناس و امول سرقت شده به ماموران آگاهی است.

او ادامه داد: لازم است شهروندان هر آن چیزی را که سرقت می‌شود اعلام کنند؛ اگر هم همان لحظه سرقت خاطرشان نمی‌آید، فهرست بقیه اموال را گزارش دهند.

شماره اموال قیمتی منزل را حتما یادداشت کنید

سرهنگ حسینی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: شهروندان حتما در منزل دفترچه‌ای به همراه داشته باشند و در آن شماره سریال اموال مهمی همچون تلیویزیون، یخچال، لپ تاب، رایانه، تلفن را یادداشت برداری کنند تا پلیس از این طریق راحت‌تر بتواند اموال سرقتی را شناسایی کند.


بیشتر بخوانید


او افزود: وقتی اموال سرقتی کارتن و شماره سریال ندارد، از پلیس هم نباید انتظار داشت که این اموال را کشف کند.

توصیه‌هایی برای جلوگیری از سرقت منزل

سرهنگ حسینی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت نکاتی ساده از سرقت منزل پیشگیری کنند.

او افزود: در صورتی که شهروندان به خانه‌ای دیگر نقل مکان می‌کنند باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تعویض قفل‌های آن اقدام کنند.

سرهنگ حسینی بیان کرد: شهروندان همچنین باید از رها کردن منزل خالی از سکنه به ویژه در روز‌های تعطیل خودداری کنند و فرد مراقب در منزل حضور داشته باشد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: شهروندان همچنین باید از نگهداری طلاجات، سکه و وجه نقد در منزل خودداری کنند و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.